Téma vysokých cien potravín na Slovensku sa tiahne už od predvolebnej kampane. Jedni vravia o prísnejšej regulácií cien štátom, iní o zväčšovaní konkurencie. Príklad z Poľska nás môže nasmerovať, ktorá strana má bližšie k pravde.
Príbeh masívneho zlacňovania potravín v poľských obchodných sieťach Biedronka a Lidl sa začal ostrým marketingovým súbojom na začiatku februára. Zákazníci Biedronky, ktorí sa vo vernostnom programe musia registrovať cez svoje telefónne čísla, dostali v nedeľu večer SMS správu s oznámením o akciovej ponuke masla. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby v texte SMS správy marketéri reťazca Biedronka nespomenuli, že takéto maslo je v Lidli o niekoľko percent drahšie ako u nich.
Marketéri siete Lidl nenechali na seba dlho čakať, a tak sa zo dňa na deň zmenila cena masla v Lidli tak, aby bola lacnejšia ako v Biedronke. V pondelok ráno si tak vo výsledku konkurenčného boja o zákazníka Poliaci mohli kúpiť 200 gramové balenie masla za 66 centov (2,85 zlotých). Odvtedy obchodný spor o najlacnejšiu sieť potravín v Poľsku prakticky neutíchol.