Provokujúci voyeurizmus či súčasné umenie? Výstava obrazov v talianskom kostole šokovala

Talianska diecéza Carpi otvorila v priestoroch Kostola svätého Ignáca v sobotu 2. marca výstavu umelca Andreu Saltiniho s názvom Gratia plena. Výstava bola oficiálne propagovaná ako pokračovanie dialógu medzi cirkvou a súčasným umením, ktorý svojím prejavom k umelcom podnietil vlani v júni pápež František pri príležitosti polstoročnice inaugurácie zbierky moderného umenia Vatikánskych múzeí. Výstava by mala trvať do druhého júna, no už krátko po svojom otvorení vyvolala búrlivú kritiku.

GHv0ZPZWYAAuiWQ Snimka z výstavy Andreu Saltiniho s názvom Gratia plena v kostole sv. Ignáca v talianskej diecéze Capri. Foto: X

Že bude výstava dvanástich obrazov Pána Ježiša, Bohorodičky či svätej Márie Magdalény provokovať, varoval jej autor už pred sobotňajším otvorením. Taliansky konzervatívny denník La Bussola Quotidiana Nuova hovorí o neprípustnej blasfémii, ktorá medzi veriacimi vyvolala veľké pohoršenie.

Jedným z hlavných kameňov úrazu je obraz s príznačným názvom INRI, na ktorom je znázornený stotník Longín, ako sa skláňa nad mŕtvym Ježišovým telom a rukou stláča jeho rebro. Odchýlka od Svätého písma, podľa ktorého Mu „kosť nebola zlomená“, je však podľa konzervatívneho novinára Andreu Zambrana tým najmenším problémom.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.