Z favoritov v kampani míňal najmenej Pellegrini. Podľa sociológa môže šetriť na druhé kolo

Kampaň prezidentských kandidátov sa pred prvým kolom volieb chýli ku koncu. Absolvujú ešte záverečné debaty v celoštátnych televíziách a očakáva sa prezentácia posledných prieskumov ich voličskej podpory. Favorit volieb Peter Pellegrini zatiaľ minul v kampani menej peňazí ako jeho hlavný súper Ivan Korčok. Väčšie náklady ako Pellegrini mal aj Ján Kubiš.

pelle korcok Peter Pellegrini a Ivan Korčok. Foto Martin Baumann a Jaroslav Novák/TASR

Zo stavu transparentných účtov v stredu 13. marca vyplynulo, že najväčšie výdavky mal zatiaľ Korčok – takmer 418-tisíc eur. Kubiš minul 117-tisíc eur. Pellegriniho náklady sú 105-tisíc. Materská strana Hlas mu v januári poskytla 250-tisíc z členských príspevkov a sponzorských darov. Ďalšie peniaze mu majú prísť na účet od ministrov, poslancov a ďalších straníckych kolegov.

Sociológ Václav Hřích z výskumnej agentúry AKO pre Štandard povedal, že kandidát, ktorý vo verejnom priestore pôsobí dlhšie, môže hlavne v skorších fázach kampane minúť podstatne menej financií v porovnaní s kandidátom, ktorý nie je všeobecne známy. Pellegrini by mohol podľa sociológa vďaka svojej poznateľnosti peniaze investovať v posledných dňoch kampane, ak nájde vhodnú tému.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.