Kampaň prezidentských kandidátov sa pred prvým kolom volieb chýli ku koncu. Absolvujú ešte záverečné debaty v celoštátnych televíziách a očakáva sa prezentácia posledných prieskumov ich voličskej podpory. Favorit volieb Peter Pellegrini zatiaľ minul v kampani menej peňazí ako jeho hlavný súper Ivan Korčok. Väčšie náklady ako Pellegrini mal aj Ján Kubiš.
Zo stavu transparentných účtov v stredu 13. marca vyplynulo, že najväčšie výdavky mal zatiaľ Korčok – takmer 418-tisíc eur. Kubiš minul 117-tisíc eur. Pellegriniho náklady sú 105-tisíc. Materská strana Hlas mu v januári poskytla 250-tisíc z členských príspevkov a sponzorských darov. Ďalšie peniaze mu majú prísť na účet od ministrov, poslancov a ďalších straníckych kolegov.
Sociológ Václav Hřích z výskumnej agentúry AKO pre Štandard povedal, že kandidát, ktorý vo verejnom priestore pôsobí dlhšie, môže hlavne v skorších fázach kampane minúť podstatne menej financií v porovnaní s kandidátom, ktorý nie je všeobecne známy. Pellegrini by mohol podľa sociológa vďaka svojej poznateľnosti peniaze investovať v posledných dňoch kampane, ak nájde vhodnú tému.