Smartfón v rukách dieťaťa je čistý chaos, tvrdí výskumníčka Catherine L’Ecuyerová

Deti, ktoré pravidelne používajú svoj smartfón a rodičia im nikdy nečítali knihy, majú menšiu slovnú zásobu. Tvrdí to výskumníčka a odborníčka na vzdelávanie Catherine L’Ecuyerová. Spolupracovníčka Štandardu sa s ňou rozprávala nielen o klasickom vzdelávaní, ale aj o tom, prečo iné formy výučby zlyhávajú a memorovanie v škole má zmysel.

Catherine L’Ecuyer, foto: súkromný archív Catherine L’Ecuyer Catherine L’Ecuyerová, foto: súkromný archív Catherine L’Ecuyerovej

Od detí v školách môžu učitelia často počuť, že sa už nemusia nič učiť, pretože všetko nájdu na internete. Čo by si im na to odpovedala?

Že medzi informáciami a vedomosťami je obrovský rozdiel. To, čo nájdete na internete, sú informácie bez kontextu. V škole sa žiaci učia od učiteľa, ktorý pozná svoju tému, má pre ňu vášeň a vie, ako ju odovzdať svojim žiakom a poskytnúť im kontext. Aby ste mohli porozumieť informáciám, potrebujete kontext. Tento kontext nie je možné nájsť na internete.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Po kliknutí na tlačidlo Registrovať sa Vám bude na uvedenú e-mailovú adresu doručená správa s odkazom pre dokončenie procesu registrácie. Kliknutím na odkaz v zaslanej správe vyjadríte súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami Prémiového Obsahu a potvrdíte, oboznámenie sa s Podmienkami k ochrane súkromia.