Beloch je chudý, černoch má byť tlstý. Volá sa to dekolonizácia protičernošského telesného násilia

Čo sa skrýva za kultom škaredosti? Len nová forma ovládania. O bizáre americkej progresívnej doliny píše Martin Weiss.

raper spevák Rick Ross Na archívnej snímke z 29. septembra 2012 Rick Ross v Atlante. Ross robil reklamu na Reebok. Foto: TASR/AP

Pozrite sa na instagramový účet The Rich Kids of Instagram. Zoskupuje fotografie, ktoré zdieľajú mladí, bohatí, vystatujúci sa ľudia dnešného sveta. Čoskoro zistíte, že táto globalizovaná kultúra je navýsosť uniformná. Dominuje jej niekoľko luxusných značiek, ktoré si z nejakého dôvodu práve tento ľudský typ očividne obľúbil viac ako iné – autá Lamborghini a Bentley, oblečenie a doplnky Louis Vuitton a Versace, šampanské Dom Perignon. A ešte jedna vec je zvláštna. Zatiaľ čo ich predchodcovia by sa v nejakom alternatívnom minulom storočí fotografovali na Instagram v spoločenských oblekoch a róbach, výnimočne v športovom oblečení, tí dnešní sú oveľa neformálnejší. Tým nemyslíme džínsy, ale skôr tepláky. Presnejšie, teplákové súpravy a tenisky luxusných značiek.

A prečo? Nuž dôvod je, že ich referenčná kultúra, z ktorej k nim presakuje najviac inšpirácie, je kultúra amerického hip hopu. Teda v podstate kultúra gangsterská. Peniaze sú v nej určené na okázalú spotrebu, nie na to, aby vás posunuli na inú spoločenskú úroveň. Úspešný raper dáva vzhľadom i správaním najavo pretrvávajúcu príslušnosť ku getu.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.