Alibaba investuje sedem miliárd dolárov, chce si udržať náskok pred konkurenciou
Čínsky internetový gigant Alibaba oznámil, že v najbližších 12 mesiacoch poskytne dotácie vo výške 50 miliárd jüanov (približne sedem miliárd dolárov) na podporu svojho podnikania v oblasti rýchleho online predaja a donášky jedla.
Tento krok má posilniť pozíciu spoločnosti na domácom trhu, kde čelí rastúcej konkurencii zo strany firiem ako PDD Holdings (prevádzkovateľ platformy Pinduoduo), JD.com či Meituan.
Podľa vyhlásenia platformy Taobao, ktorá patrí Alibabe, budú z tejto masívnej dotácie profitovať nielen zákazníci, ale aj obchodníci, a to počas nasledujúceho roka.
Alibaba tak reaguje na čoraz tvrdší boj o zákazníka v čínskom e-commerce a donáškovom sektore, kde sa zvyšuje tlak na ceny aj inovácie.
V širšom kontexte čínskeho technologického trhu je tento krok odpoveďou na dynamický rast nových hráčov, ale aj na snahu Alibaby dobehnúť konkurenciu v oblasti umelej inteligencie.
Generálny riaditeľ Eddie Wu už skôr avizoval, že spoločnosť sa bude viac orientovať na vývoj AI riešení, ktoré majú byť motorom budúceho rastu.
(hindustantimes, red)