ŽILINA – Štandard oslovil generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka, aby sa vyjadril na tému aktuálnej dopravnej situácie na úseku Strečno – Dubná Skala.
„Keď to poviem tak ľudsky, dobieha nás niekoľkoročné neriešenie problému. Je to hanbou Slovenska, že taký dôležitý úsek na spojnici diaľnice Bratislavy s Košicami nevieme už desiatky rokov postaviť. Veľkým problémom je, že táto cesta 1/18 nikdy nebola stavaná na enormnú záťaž s dennou intenzitou viac ako 30 000 vozidiel, z čoho možno až jednu tretinu tvorí ťažká nákladná doprava, pričom hustota premávky stále rastie.“
Dospelo to až do takého štádia, že na tejto ceste treba zabezpečiť už ani nie tak plynulosť dopravy, ale to, aby doprava vôbec neskolabovala. V prvom rade je nevyhnutné riešiť bezpečnosť. Odtrhnutie časti vozovky alebo spadnuté skaly by mohli tento úsek trvalo nesprejazdniť, čo by bol obrovský problém, lebo náhradné obchádzkové trasy na Terchovú alebo juhom sú o niekoľko desiatok kilometrov dlhšie.
„Aj preto je potrebné dokončiť tunel Višňové – Dubná Skala. Smutnou správou je, že zatiaľ posledný termín dokončenia úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela (koniec roka 2023) je už nereálny. Všetko nasvedčuje tomu, že do roku 2025 to ani dokončené nebude,“ doplnil Palčák.