ŽILINA – Vodiči motorových vozidiel sa musia obrniť poriadnou dávkou trpezlivosti. Dokončenie rozostavaného tunela Višňové – Dubná Skala na D1 tak skoro nebude.
„Na tuneli Višňové bola zabetónovaná posledná klenba. Tunel má teda dokončené základové pásy a sekundárne ostenie vrátane hĺbených častí tunela. Na betonáž bolo nasadených päť betónovacích vozíkov a počas betonáži pracovalo v tuneli priemerne 300 pracovníkov. Celkovo sa zabetónovalo 478 klenieb v hlavných tunelových rúrach, pričom na jednom 12-metrovom bloku bolo zabudovaných priemerne 167 m³ betónu. Celkovo tu bolo použitých približne 80 000 m³ betónu. K tomu bolo zabetónovaných 143 menších klenieb v prepojkách, s ďalším objemom betónu cca 6,5 tisíc m³. Momentálne sa realizujú opravy povrchov sekundárneho ostenia a pokračuje realizácia doplnkového drenážneho systému. Čo sa týka termínu, budeme sa k nemu vedieť korektne vyjadriť po ukončení súťaže na technológiu tunela. Proces verejného obstarávania bude ukončený podpisom zmluvy s úspešným uchádzačom, a to až po vyhodnotení ponúk, ktoré aktuálne prebieha,“ informovala Žilinský Štandard hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
„Je veľkou škodou, že sa výstavba tunela niekoľkokrát zastavila. Po prvýkrát v roku 2002, druhý raz v roku 2011 a naposledy vo februári 2020. A to predĺžilo termín dokončenia tunela. Termín realizácie sa znovu posúva a nakoniec z roku 2023 je rok 2025,“ povedal pre Žilinský Štandard predseda sekcie dopravy SOPK Ján Mišura.
Práce na ostro sledovanej stavbe 7,5 km tunela popod vrch Hoblík sa znovu rozbehli až v máji 2021. Reálny termín dokončenia sa zdá byť naozaj až rok 2025.
„Je hanbou Slovenska, že taký dôležitý úsek na spojnici diaľnice Bratislavy s Košicami nevieme už desiatky rokov postaviť. Je veľmi potrebné dokončiť tunel Višňové – Dubná Skala. Smutnou správou je, že zatiaľ posledný termín dokončenia úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela (koniec roka 2023) je už nereálny. Všetko nasvedčuje tomu, že do roku 2025 to ani dokončené nebude,“ skonštatoval pre Žilinský Štandard generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.