MARTIN – Cez úzky kamenný most v meste, na ktorý sa zmestí len jedno auto a ktorý sa nachádza v blízkosti areálu bývalých strojární, prejde každý deň množstvo motorových vozidiel.
Dopravnú situáciu komplikuje tiež to, že niektorí nedisciplinovaní a netrpezliví vodiči nerešpektujú dopravné značenie prednostnej jazdy, ale aj to, že tento most s úzkymi chodníkmi po jeho oboch stranách je aj tranzitom pre peších.
Kamenný most je hneď vedľa starého oceľového mosta železničnej vlečky ponad rieku Turiec (kedysi slúžil na premostenie zo železničnej stanice do areálu ZŤS), ktorý pred rokom mesto kúpilo od spoločnosti ZTS servis, na čo bolo v mestskom rozpočte vyčlenených 100 000 eur.
Oceľový most s jednou železničnou koľajovou dráhou, ktorý vybudovali v roku 1954 (dĺžka 50,2 metra a šírka 6,5 metra), by bol stále schopný prevádzky ešte ako vlečka, ale mesto s jeho pôvodnou funkciou nepočíta, lebo má záujem tu vybudovať cyklotrasu a prechod pre peších cez rieku Turiec.
Umožnilo by to odstrániť na kamennom moste chodníky a rozšíriť ho tak, aby tam bola zabezpečená plynulá obojsmerná premávka motorových vozidiel. Prospelo by to väčšej bezpečnosti v tomto problematickom dopravnom uzle. Bude sa s tým v najbližšom období niečo robiť?
„Mesto Martin momentálne rokuje s budúcim investorom v tejto časti mesta o bezpečnom riešení problematickej dopravnej situácie. Vzhľadom na to, že ešte nie je investícia potvrdená a ani nie sú definitívne doriešené vlastnícke vzťahy, potenciálna úprava bola posunutá. Momentálne predpokladáme, že konečné riešenie bude známe v nasledujúcich mesiacoch,“ vyjadrila sa pre Žilinský Štandard hovorkyňa mesta Martin Zuzana Kalmanová.