Výstavba križovatky na hlavnom južnom ťahu komplikuje premávku. Obmedzenia budú ešte rok
Hoci jej stavenisko bolo dodávateľovi odovzdané už 23. júla, práce sa reálne začali až o niekoľko týždňov neskôr. Od začiatku septembra na križovatke platia prvé dopravné obmedzenia, ktoré v danom úseku spomalili a skomplikovali premávku.
Spája východ so západom, aj sever s juhom
V uvedenej križovatke sa križuje cesta I/72, spájajúca stredné a východné Slovensko od Zvolena po Košice, s cestou druhej triedy II/531 smerujúcou cez Rimavskú Sobotu na juh k maďarským hraniciam. Tretia je komunikácia prvej triedy I/72 vedúca na sever cez Tisovec do Brezna.
V smere Zvolen – Košice je križovatka zatiaľ plne prejazdná, avšak jazdné pruhy sú pre výstavbu zúžené a rýchlosť je v niekoľkostometrovom úseku znížená z 50 na 30 km/h. Vodiči smerujúci z Brezna a Tisovca môžu križovatkou takisto prejsť a odbočiť na Košice či Zvolen, prípadne ísť rovno do Rimavskej Soboty.

FOTO: Branislav Caban
V opačnom smere to už však neplatí a vodiči opúšťajúci mesto majú na križovatku zákaz vjazdu. Musia preto využiť výjazd cez úzke a krivolaké uličky mestskej časti Sobôtka, prípadne výpadovky na Jesenského ulici a Čerenčianskej ceste.
Tieto dopravné obmedzenia sa zatiaľ najviac prejavili v smere od Brezna a Tisovca, kde ráno vznikajú niekoľkostometrové kolóny vozidiel.
Rok trvajúce obmedzenia
Podľa hovorcu Slovenskej správy ciest (SSC) Martina Guziho môže výstavba trvať až 12 mesiacov. „Cieľom SSC však je, aby čo najväčšia časť stavby bola financovaná z európskych zdrojov, ktoré je na tento účel možné čerpať len do konca daného roku,“ vysvetlil.

FOTO: Branislav Caban
Keďže technické riešenie križovatky postavenej v 80. rokoch 20. storočia už nevyhovovalo súčasným normám a intenzite dopravy, roky sa hovorilo o jej nahradení kruhovým objazdom s viacerými pruhmi.
Priemer novej kruhovej križovatky má byť okolo 50 metrov a cena jej výstavby je odhadovaná na viac ako 3,8 milióna eur.