Do príbehu o deindustrializácii starého kontinentu pribudli ďalšie dva kúsky dejovej skladačky. Podľa nedávnej štúdie Nemeckého ekonomického inštitútu (IW) raketovo vzrástol dovoz čínskych komponentov do Nemecka, zatiaľ čo predaj nemeckých áut do Číny značne klesol. Šéf Volkswagenu medzitým hovorí o tom, že Berlín prestáva byť v rámci tohto odvetvia konkurencieschopný.
Kolíska automobilového priemyslu je už dlhší čas pod tlakom. Nemeckým štátnikom i šéfom gigantických firiem robia vrásky na čele viaceré geopolitické faktory, ktoré silno menia status quo v tomto odvetví. Spomenúť možno drahé energie v Európe, americký a čínsky dotačný mechanizmus, protekcionistickú prestrelku medzi Washingtonom a Pekingom či protisubvenčné vyšetrovanie dovozu čínskych elektrických vozidiel zo strany Bruselu, ktoré by mohlo ohroziť obchodné vzťahy medzi krajinou draka a starým kontinentom.
Obrovský nárast dovozu vozidiel a dielov z Číny