Rozhovor s europoslancom OĽaNO Petrom Pollákom starším, ktorý je zároveň so svojím synom rómskym lídrom hnutia, o kampani medzi rómskymi voličmi.
OĽaNO zažilo vo voľbách nebývalý úspech v rómskych komunitách. Zúčastňovali ste sa na tej kampani aj vy osobne?
Áno, kampaň som nastavil, a keď som bol na Slovensku a mohol sa na kampani zúčastňovať, bol som aktívny.
Aká bola vaša kampaňová stratégia v rómskych komunitách?
Pozrite si za posledné mesiace facebookové profily mňa, môjho syna a ostatných kandidátov. Bola to intenzívna kontaktná kampaň podporená rôznym informáciami. Naše videá mali nespočetné množstvo videní, niektoré dosahovali aj 300- až 400-tisíc videní.
Opierali sme sa o to, že nás ľudia poznali, vedeli o našej práci v domácom aj Európskom parlamente. Opierali sme sa o to, čo sme za tri roky urobili. Nikto pred nami v osadách neurobil viac. Začali sme stavať vodovody, kanalizácie, cesty. Postavili sme školy a škôlky, zlepšovali sme bývanie. Opierali sme sa o túto skúsenosť.
Výrazne nám nahrali aj politici, ktorí dávali smerom do osád jasné odkazy. Robert Fico sa priznal, že keď boli vo vláde, v osadách nič neurobili. Jediné, čo urobia, ak budú vo vláde opäť, bude to, že s nimi „urobíme poriadky“. Ďalším odkazom zo strany Fica bolo to, že sa nebudú štítiť spolupráce s Mazurekom a Uhríkom. Tie odkazy boli jasné: žiadne vodovody, žiadna kanalizácia, žiadna miliarda eur, o ktorú sme navýšili tento rozpočet na riešenie rómskej témy.
Toto boli podľa vás hlavné dôvody vysokej podpory, ktorej sa vám dostalo od Rómov?
Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami
Cookies na našej webovej stránke používame len v dvoch prípadoch. V jednom prípade pre meranie návštevnosti v Google analytics a v druhom prípade pre prihlásenie užívateľa.
Nakoľko sme zrušili inzercie, reklamy a merania tretích strán, nezbierame žiadne citlivé dáta o užívateľoch.
Preto potvrdením súhlasíte so základnými cookies na našom webe.