Rekonštrukciu mosta zastavili a hrozí jeho odstránenie. Kameňom úrazu statika

MARTIN – Podľa pôvodného plánu mal byť v týchto dňoch most pre peších ponad železničnú trať z Ul. Kozmonautov k Tescu a priľahlým obchodom už zrekonštruovaný, ale realita je iná.

IMG-20231017-WA0005 Na most pre peších sa už nedostanete. Odstránia ho? Foto: Milan Chochula

Tento most je pre verejnosť z dôvodu rekonštrukcie stále uzavretý, čo komplikuje situáciu obyvateľom mestskej časti Sever, ktorí ho predtým často využívali.

„Nadchod ponad železničné koľaje bol už v havarijnom stave a pešia plocha aj nosné konštrukcie vykazovali značné poškodenie. Preto ako obyvateľ Severu som veľmi rád, že Tesco ako vlastník tohto objektu sa konečne pustilo do rekonštrukcie, ktorá je vzhľadom na umiestnenie ponad železničnú trať s elektrickým vedením veľmi komplikovaná. Dúfam, že znovu budeme môcť tento prechod opäť (ale už bezpečne) využívať,“ povedal pre Žilinský Štandard mestský poslanec za Sever Jozef Krištoffy.

Dodal, že súčasný stav spôsobuje ľuďom komplikácie, no musia to vydržať. „Viem, že je to nepríjemné a mnohým občanom to komplikuje život, ale ak chceme používať opravené a bezpečné komunikácie, tak potrebujeme strpieť aj ich opravu,“ vyhlásil Krištoffy, ktorý na zlý stav tohto mosta upozorňoval ešte v minulom volebnom období, ale Tesco pristúpilo k rekonštrukcii až 17. júla tohto roku.

Rekonštrukciu údajne pozastavili pre problém so statikou. Vraj sa uvažuje o viacerých alternatívach. Od nového projektu až po krajné riešenie – odstránenie stavby – nakoľko pre Tesco by rekonštrukcia daného objektu bola už nerentabilná. Lebo vlastník mal vyčlenené na rekonštrukciu 500 000 eur, ale to vôbec nestačí. Odhadom by to bolo potrebné zafinancovať sumou až 2 mil. eur. Lacnejšie je to zbúrať.

To nepoteší najmä seniorov, ktorí nemajú inú alternatívu. Ak chcú do tejto lokality, kde sú okrem Tesca aj ďalšie obchody, cestovať autobusom MHD, je to únavné a zdĺhavé, lebo nákupné centrum sa nenachádza na hlavnej dopravnej tepne. Ak zvolia pešiu obchádzkovú trasu okolo areálu, predĺži sa im cesta o kilometer a zhruba hodinu. Pešou obchádzkou z druhej strany cez veľký most, takzvaný slimák, to majú ešte ďalej.

No a cez koľaje ísť nemôžu, je to prísne zakázané a život ohrozujúce…


Zdĺhavé verejné obstarávania a stále sa zhoršujúce stavy mostov prinútili slovenské župy konať. Viaceré z nich postupne vytvárajú mostové čaty, ktoré sa starajú o opravy a údržby mostov, ktoré majú vo svojej správe. Najnovšie takú…
Prejsť na článok