BRATISLAVA – Dm-drogerie markt je stabilnou značkou na slovenskom trhu. Už dávno to nie je len drogéria, ale spoločnosť má ambíciu angažovať sa v rôznych činnostiach zameraných na zelené projekty, udržateľnosť a zdravie. Svojim aktivitám v oblasti zdravia sa chystá dať nový rozmer. Pod značkou dm má totiž vyrásť lekáreň. Kde to bude?
Dm-drogerie markt má za sebou úspešný rok
Obchodný rok 2022/2023 sa pre spoločnosť dm-drogerie markt niesol v úspešnom duchu. Jej ročný obrat na Slovensku dosiahol takmer 428 miliónov eur, čo predstavuje v porovnaní s predchádazjúcim rokom nárast o 22,53 percenta. Spoločnosti nesporne pomohla aj jej cenová politika. Hoci priemerná inflácia spotrebiteľských cien dosiahla 12,87 percenta, tak do cien produktov dm sa to premietlo len na úrovni 8, 34 percenta. Inými slovami, dm drží svoje ceny na úrovni, aby boli ľuďom čo najdostupnejšie. Dobrý hospodársky výsledok umožňuje spoločnosti na trhu ďalej expandovať.
Lekáreň aj nové filiálky po Slovensku
Ako Bratislavskému Štandardu povedala manažérka marketingu spoločnosti Nicol Noseková, téma lekárne je predmetom diskusií a koncentrovaných snáh už niekoľko rokov. Koncept drogérie s lekárňou nie je vo svete žiadnou novinkou. Funguje napríklad v USA alebo v Británii, európske krajiny nevynímajúc. S týmto konceptom má už skúsenosť aj dm, a to konkrétne v Chorvátsku, kde sa model ujal. „Súčasťou našej stratégie je ponúkať produkty aj z oblasti zdravia. V sortimente nájdu zákazníci okrem zdravej výživy aj doplnky výživy, preto rozšírenie produktového portfólia o voľnopredajné lieky je v súlade s touto stratégiou. Súčasne môžeme konštatovať, vzhľadom na rast záujmu o zdravší životný štýl obyvateľstva, že toto rozhodnutie je správne. Dôkazom toho je rast tejto kategórie hlavne v covidovom a postcovidovom období,“ zdôvodňuje zámer spoločnosti Noseková.
Nová lekáreň má vyrásť v bratislavkom Auparku v priebehu budúceho roka. „Aktuálne časový horizont nevieme špecifikovať, všetko záleží od legislatívnych a technických podmienok a našich možností ich splniť,“ uviedla Noseková. Či budú nasledovať aj ďalšie prevádzky s lekárňami, sa ukáže práve na úspešnosti tej bratislavskej. V budúcom roku pribudne na Slovensku ešte ďalších päť predajní.
Zelené projekty majú v dm zelenú
Svojou angažovanosťou v ceste k udržateľnosti a k zeleným riešeniam je spoločnosť známa. Takými sú aj jej najnovšie aktivity v oblasti fotovoltiky a dekarbonizácie svojich predajní. Aktuálne prebiehajú rokovania s filiálkami spoločnosti o montáži fotovoltických panelov. „V súčasnosti sa schyľuje k finalizácii inštalácie na predajni dm v Bernolákove. V aktuálnom obchodnom roku dm plánuje inštaláciu panelov na ďalších sedem predajní a centrálny sklad. Dm aj naďalej využíva na viac než polovici svojich filiálok služby poskytovateľa elektrickej energie VSE, a. s., ktorý garantuje zelenú energiu a zásobuje elektrickou energiou z obnoviteľných zdrojov,“ vysvetlila Noseková.
Na ceste k dekarbonizácii a k udržateľnosti dm-drogerie markt postupne upúšťa od závislosti na fosílnych palivách. Do roku 2030 chce odpojiť celú sieť od dodávok zemného plynu a v oblasti vykurovania a chladenia nastúpiť na ekologickú cestu najmodernejších technológií. „V minulom obchodnom roku dm na Slovensku odpojila od fosílnych palív celkovo 14 filiálok. Tie boli prestavané tak, aby pri vykurovaní obchodných aj vedľajších priestorov využívali elektrickú energiu namiesto zemného plynu,“ ozrejmila nám Noseková doterajšiu bilanciu ambicióznej stratégie.