KOŠICE – Nie je žiadna novinka, že Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) sa doslova potáca. Pripomínať, že chýbajú šoféri, nové autobusy a vlastne aj električky, by bolo nosením dreva do lesa. Kvôli objektivite treba pripomenúť, že zopár autobusov a elektrobusov pribudlo, resp. pribudne, no to je málo.
Po niekoľkoročných suchotách týkajúcich sa nákupu nových vozidiel by mali byť na rade hody. Lenže nie sú. Ba čo viac, DPMK sa potýka s nedostatkom šoférov. Iste, platy nie sú hviezdne, no je to aj o celkových podmienkach a pracovnom prostredí. Problém má hlbšie korene a ťahá sa už dlhšie.
Možno je prehnané spomínať v tejto súvislosti úplný zánik MHD. Nuž ale čo si majú Košičania o tom myslieť, keď sa počet spojov neustále redukuje? Na narastajúci problém upozornil aj mestský poslanec Michal Djordjevič, ktorý je členom predstavenstva DPMK. Podľa neho sa všetko odvíja od rozpočtu, ktorý poslanci schvália. Jeho súčasťou sú aj peniaze na fungovanie DPMK. Lenže treba nielen na fungovanie, ale aj na rozvoj, vyššie platy, zlepšenie pracovného prostredia, aj na nákup nových vozidiel.
Podľa povereného generálneho riaditeľa Romana Danka MHD bude fungovať, nech sa deje čokoľvek, no pripúšťa, že kvalita pôjde nadol. Následkom toho nastane odlev cestujúcich. Pri týchto problémoch vyzerajú avizovaný zámer rekonštrukcie električkovej trate Nad jazerom či súťaž na nákup električiek ako sci-fi. DPMK je, žiaľ, zatiaľ v začarovanom kruhu. Riešenie v podobe kompromisu existuje. Majú ho v rukách poslanci a primátor.