Poznáte svoje práva a možnosti pri meškaní vlakov?

PREŠOV – Meškanie vlakov je každodenná realita. Cestujúci však majú aj v tejto situácii svoje práva. Aby si ich však mohli uplatniť, musia mať o udalosti potvrdenie.

Ilustračné foto: Honza Groh

Ilustračné foto: Honza Groh

Aktuálne majú cestujúci pri meškaní vlaku ZSSK niekoľko možností. Podľa slov Dominika Drevického z odboru komunikácie ZSSK ak cestujúci vo vnútroštátnej preprave plánuje využiť vlak, ktorý mešká 15 a viac minút, ide len po časti trasy alebo vôbec nejde, prípadne z dôvodu meškania predchádzajúceho vlaku (aj kratšieho ako 15 minút) došlo k strate prípoja, má viacero práv. „V pokladnici alebo vo vlaku si však treba včas vyžiadať potvrdenie o vzniku udalosti,” vysvetlil Drevický.

Prameň Šťavica postihlo nešťastie. Čo s ním bude?

Mohlo by Vás zaujímať Prameň Šťavica postihlo nešťastie. Čo s ním bude?

Ak cestujúci nechce cestovať, môže v nástupnej, prestupnej alebo nácestnej stanici vrátiť cestovný lístok a zaplatené cestovné, respektíve neprecestovanú časť dostane späť bez uplatnenia sankcie za vrátenie cestovného alebo jeho časti. Ak chce v ceste pokračovať z nástupnej, prestupnej alebo nácestnej stanice, cestujúceho ZSSK prepraví bez doplatku aj vlakom vyššieho druhu, alebo vo vyššej vozňovej triede – vlakmi SC, EC a IC v prípade, že ide o posledné možné spojenie na docestovanie do cieľovej stanice. 

Ak sa chce cestujúci z cesty vrátiť z prestupnej alebo nácestnej stanice, dopravca cestujúceho najbližším vlakom bezplatne prepraví späť do nástupnej stanice a na jeho žiadosť mu ZSSK vráti celé zaplatené cestovné. „V prípade meškania vlaku EC alebo SC nad 60 minút národný dopravca vracia sumu zaplateného EC príplatku, pri vlaku SC sumu 2 eurá. Kompenzáciu má právo cestujúci si uplatniť u dopravcu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 mesiacov po ukončení cesty,” doplnil Drevický.

Útoky gangov sa nezamietli pod koberec. Problémom je aj pitie mladistvých

Mohlo by Vás zaujímať Útoky gangov sa nezamietli pod koberec. Problémom je aj pitie mladistvých

Finančné kompenzácie si cestujúci môže uplatniť v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK okrem zmluvných predajcov. Požiadať o nich môže aj písomne, prípadne mailom na [email protected] Finančné kompenzácie je potrebné si uplatniť do 12 mesiacov od uplynutia platnosti cestovného.