Akým marketingom lákajú ukrajinské jednotky regrútov

Mnohé ukrajinské armádne jednotky tvrdia, že oficiálny odvodový systém je nefunkčný, ťažkopádny a skorumpovaný. Reportáž New York Times popisuje ich vlastné náborové kampane, ktoré majú nielen doplniť vojnou vyčerpané stavy, ale najmä získať vojakov schopných a ochotných bojovať.

Snímka obrazovky 2024-03-30 o 16.44.12 Reklama na 67. samostatnú mechanizovanú brigádu, súčasť ukrajinských ozbrojených síl, v Kyjeve. Foto: Brendan Hoffman/New York Times

Na bilbordoch vo veľkosti mrakodrapov sú zobrazené útočné jednotky v bojovom výstroji vychádzajúce z plameňov. Na plagátoch na uliciach vojaci vyzývajú okoloidúcich, aby sa prihlásili, a vyhlasujú, že „víťazstvo je vo vašich rukách“. Ak si sadnete do vysokorýchlostného vlaku, je pravdepodobné, že v televízii sa budú objavovať reklamy na pracovné miesta pre operátorov dronov.

Úhľadné náborové kampane plné nacionalistického zápalu sa v posledných mesiacoch v hlavnom meste Kyjeve a ďalších ukrajinských mestách stali všadeprítomnými. Sú azda najviditeľnejším znakom snahy o doplnenie ukrajinských jednotiek, ktoré boli vyčerpané viac ako dva roky trvajúcou brutálnou vojnou – snahy, ktorá je podľa odborníkov a úradníkov kľúčová na odrazenie vytrvalých ruských útokov.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.