Nové pravidlá platia pre e-shopy aj kamenné predajne: cenovky sa od júla zmenia

rodina hypermarket nakupovanie Povianočné nákupy v Košiciach. Ilustračná foto: Milan Kapusta / TASR

Na niektoré praktiky, ktoré sa bežne používajú v obchodoch, si už zákazníci zvykli. A to i napriek tomu, že ich môžu zavádzať. Výrazné farby cenoviek v akcii, či už len to samotné označenie, evokujú pocit, že produkt nakúpite výhodnejšie. Nie vždy je to však tak a to by sa od júla malo zmeniť.

Postaral sa o to nový zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorému sa Štandard už venoval. Boli do neho zapracované niektoré európske smernice, aby sa doterajšia slovenská spotrebiteľská legislatíva zmodernizovala. Jednou z najzásadnejších zmien však je, že by sa už na zákazníkov nemali sypať rôzne zľavy a výpredaje, ak o výhodnejšiu cenu v skutočnosti vôbec nejde.

Umelé zvyšovanie cien ako marketingový nástroj

Väčšie obchodné domy, kde nakúpite pod jednou strechou takmer všetko, sú aj dnes pre mnohých spotrebiteľov veľkým lákadlom. Do týchto centier sa dokonca podnikajú akési minivýlety. Ich výhodou totiž je široké spektrum prevádzok. Nájdete tu služby i športové vyžitie, reštaurácie i bary.

A čím sú priestory rozsiahlejšie, tým je širšia aj ponuka. Nie div, že obchodom i službám rastie konkurencia, a to, samozrejme, smeruje k snahám sa odlíšiť a zaujať. Na Slovákov podľa prieskumov a štatistík výhodné ceny fungujú od nepamäti.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými  Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami