Českí rušňovodiči sa obávajú jazdiť na Slovensku. Majú na to dôvod?

Investičný dlh na dlhodobo zanedbávanej údržbe a opravách slovenskej železničnej infraštruktúry z minulosti dosahuje približne miliardu eur. Pre technický stav na viacerých traťových úsekoch musia železničiari obmedzovať rýchlosť, čo následne vplýva na plynulosť a spoľahlivosť železničnej dopravy, ako aj záujem ľudí o jej využívanie. 

Snímka obrazovky 2024-08-23 o 7.01.01

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré prevádzkujú infraštruktúru, Štandardu potvrdili, že v tomto roku plánujú vynaložiť na bežnú údržbu vyše 55 miliónov eur a na odloženú údržbu cez 28 miliónov eur. To má postupne znižovať celkovú obrovskú sumu na údržbu a opravy tratí.

„Všetky tieto prostriedky sú smerované účelovo na presné miesta opravných prác a naviac prostredníctvom akcií takzvanej jednoduchej reprodukcie začíname realizovať rozsiahle opravné práce na konkrétnych úsekoch, kde zároveň očakávame dosiahnutie požadovanej kvality cestovania,“ uviedla pre denník Štandard hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová. Štátny manažér železničnej infraštruktúry má v tomto roku použiť na jej prevádzku viac ako 470 miliónov eur.

Dopravcovia kritizujú úroveň tratí


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Po kliknutí na tlačidlo Registrovať sa Vám bude na uvedenú e-mailovú adresu doručená správa s odkazom pre dokončenie procesu registrácie. Kliknutím na odkaz v zaslanej správe vyjadríte súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami Prémiového Obsahu a potvrdíte, oboznámenie sa s Podmienkami k ochrane súkromia.