Minister školstva Tomáš Drucker upozornil na zhoršenie v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi a zdôraznil potrebu riešenia sociálnoekonomických faktorov.
Slovenskí ôsmaci dosiahli v medzinárodnej štúdii počítačovej a informačnej gramotnosti ICILS lepšie alebo porovnateľné výsledky ako priemer zúčastnených 34 krajín. Na utorkovej tlačovej konferencii o tom informoval minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže Tomáš Drucker (Hlas). Upozornil však na to, že slovenskí žiaci dosiahli horšie výsledky ako pred desiatimi rokmi.
„To, čo považujem za zlú správu, sú dôvody, prečo sa nám tieto výsledky zhoršujú, a to je opakovane potvrdený vplyv sociálnoekonomického prostredia,“ uviedol minister. Deti z rodín s vyšším vzdelaním, viac knihami či počítačmi v domácnosti totiž v štúdii dosiahli lepšie výsledky. Ako doplnil, napríklad Česká republika dosiahla v medzinárodnej štúdii výrazne lepšie výsledky.
V tejto súvislosti spomenul, čo všetko robia, aby sa z výsledkov poučili. Medzi najdôležitejšie opatrenia podľa neho patrí zavádzanie nového vzdelávacieho programu do základných škôl. Súčasťou je aj podpora včasného začlenenia detí do materských škôl či dobudovanie kapacít informačného vybavenia pre školy.
(tasr)