MYJAVA - Obyvateľom miest a obcí ležiacich na železničnej trati z Nového Mesta nad Váhom do pohraničných Vrboviec robia vrásky na čele dramatické zásahy do nového usporiadania vlakových spojov.
Mesto Myjava na základe výzvy Trenčianskeho samosprávneho kraja reagovalo na zverejnený návrh grafikonu vlakovej dopravy na novú sezónu, kde pripomienkovali viacero vecí. „Ide o zrušenie posledného večerného spoja z Nového Mesta nad Váhom smerom na Myjavu a takisto prakticky celkové vylúčenie vlakovej dopravy z úseku Myjava-Vrbovce,“ povedal pre Terajšok Marek Hrin, hovorca mesta Myjava.
V druhom prípade začali byť aktívne aj ostatné obce, prioritne obec Vrbovce, ktorá zvolala na túto tému aj spoločné rokovanie, aby dohodli spoločný postup pri snahe o zachovanie dopravného spojenia. Samosprávy kopaničiarskeho kraja požadujú, aby osobnú vlakovú dopravu od novej platnosti grafikonu zachovali aspoň v takom rozsahu, ako je v súčasnosti.
„Následne sa objavila informácia zo strany slovenských železníc, že to bolo zrejme nedorozumenie, pretože dopravu má na úseku Myjava-Vrbovce zabezpečovať po novej dohode český dopravca-České dráhy, čo je fajn, pretože by sa obnovilo dopravné spojenie od Hodonína až po Myjavu, ale to len na prvé počutie, na druhé počutie je tam viacero neznámych, pretože nevieme, koľko tých vlakov bude, v akých časoch budú jazdiť a teda nedokážeme v súčasnosti posúdiť, či tá dopravná obslužnosť tohto úseku bude aj zo strany českého dopravcu dostatočná,“ vysvetlil Hrin.
Mesto Myjava naďalej podporuje snahy o zachovanie osobnej železničnej dopravy na spomínanej trati v doterajšom rozsahu. V tejto súvislosti pripravujú aj petíciu. Situáciu na Myjavsku pozorne sleduje aj verejnosť, ktorá železničnú dopravu v hojnej miere využíva. Platí to pre pracujúcich ľudí aj študentov. Zmeny by mohli uškodiť aj turizmu.
Cestu vlakom do školy využíva aj Patrik Predný z Krakovian. Študent veterinárnej univerzity v Brne sa však rušenia spojov neobáva. „Počul som, že vlak by mal premávať len po Myjavu, ale České dráhy predĺžia svoje spojenie až po Myjavu, tak spoj do Brna bude zachovaný,“ vyjadril spokojnosť budúci veterinár.
„Keď cestujem vlakom, stretávam mnoho študentov, ktorí to majú namierené na Moravu. Pre mňa je to pohodlné a výhodné spojenie. Cesta do Brna z dvoma prestupmi trvá asi tri hodiny,“ skonštatoval Patrik.
Podľa posledných informácií petíciu stále nerozbehli. „Organizátori čakajú na jasné stanovisko zo strany železníc o zabezpečení dopravy Českými dráhami,“ informoval záverom hovorca Myjavy Marek Hrin.