Séria tvrdých čínskych lockdownov ešte na jar roku 2022 komplikovala obsluhu šanghajského prístavu a tým aj globálny obchod. Po uvoľnení tejto politiky sa očakával nárast kontajnerovej prepravy s tým, ako budú obchodníci dobiehať nahromadené objednávky.
Ako ukazujú dáta portálu Freight Waves, žiaden boom sa nekonal. Veľká časť dopytu sa presmerovala zo Šanghaja do prístavu Ningbo a komplikácie obchodu boli skôr iluzórne. Súčasná realita je taká, že obchod s centrom v Číne klesá.
Marcové počty preclených dodávok z Číny v USA boli najnižšie od marca 2020 a hoci v apríli výraznejšie poskočili hore, sú stále nižšie oproti pandemickému roku 2022. Čo je ešte významnejšie, klesá aj počet kontajnerov v jednotlivých prepravných objednávkach, čo znamená, že sa znižuje celkový prepravený objem tovaru. V súčasnosti je priemer 1,7 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit,teda typizovaný lodný kontajner) na objednávku, čo je najmenej od začiatku roka 2019.