Po štáte chce svoj most opraviť aj Kežmarok

KEŽMAROK – Most na ulici Nižná brána v Kežmarku, ktorý je majetkom mesta, je vo veľmi zlom stave. Nevyhnutne preto potrebuje rekonštrukciu. Tá sa však môže začať až potom, čo štát dokončí rekonštrukciu mosta na ceste I/66.

Kežmarok most Ilustračná snímka Foto: Mesto Kežmarok

Ide o jediné mosty, ktoré v Kežmarku prekonávajú rieku Poprad. Oba sú strategicky dôležité, a to vzhľadom na dopravu smerujúcu ďalej na severovýchod Slovenska, ako aj do Poľska, keďže tadiaľ denne prejde 22-tisíc vozidiel.

Mestský most je už od roku 2020 hodnotený ako veľmi zlý s tým, že sa na ňom vyskytujú poruchy znižujúce jeho zaťažiteľnosť. V roku 2021 nadobudla právoplatnosť projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. Následne si dalo mesto vypracovať projektovú dokumentáciu na stavebné povolenie.

„Keďže rekonštrukcia existujúceho mosta nie je technicky ani ekonomicky odôvodniteľná, sú navrhnuté demolácia mosta a jeho výmena za nový mostný objekt v mieste existujúceho mosta. Aktuálne prebieha stavebné konanie, ktoré sa blíži do finále a hľadáme zdroje na jeho financovanie,“ informoval primátor Kežmarku Ján Ferenčák.

Nový most bude mať oproti súčasnému zvýšenú únosnosť a bude širší, takže na ňom vznikne aj odbočovací pruh. Súčasne s novým mostom plánuje mesto upraviť aj nevhodné napojenie ulíc Nižná brána a Tehelňa na cestu I/66.

Súčasne s novým mostom mesto vyrieši aj rozšírenie ulíc Nižná brána a Tehelňa, ako aj stavebné úpravy v križovatke týchto ulíc s cestou I/66. „Zvýšením šírky mosta bude možné na ulicu Nižná brána pridať ďalší jazdný pruh, čím sa zvýši dopravná výkonnosť križovatky, čo bude mať za následok zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy v danom bode,“ doplnil Ján Ferenčák.

Náklady na komplexnú rekonštrukciu mosta odhaduje primátor na dva milióny eur. Stavebné práce by mali okrem zimy trvať desať mesiacov. „K realizácii tejto stavby môže však dôjsť až po úplnom ukončení prác na rekonštrukcii mosta na ceste I/66 a jeho spustení do plnej prevádzky. Rekonštrukcia oboch mostov výrazné skvalitní prejazd mestom, no jediné riešenie prehustenej premávky je chýbajúci obchvat okolo Kežmarku,“ dodal primátor.


Na najkontroverznejší zákon, ktorý je súčasťou konsolidačného balíčka, sa pozreli európski centrálni bankári. Udialo sa tak po jeho schválení, pritom podľa pravidiel mal kabinet počkať na stanovisko ECB.
Prejsť na článok
Obyvateľa mestskej časti Barca pobúrili informácie, ktoré sa objavili v súvislosti s pobytom predsedu Košického samosprávneho kraja v Kolumbii. Spozornel najmä kvôli nezrovnalostiam v projekte, ktorému tam Trnka robil masívnu kampaň.
Prejsť na článok