Možnosť platby bankovou kartou v autobusoch majú už aj na Zemplíne

MICHALOVCE – Od februára môžu cestujúci v autobusoch spoločnosti ARRIVA Michalovce uhradiť cestovné aj bankovou kartou. Uľahčí im to platbu vo viacerých mestách na Zemplíne. Terminály v autobusoch si nevyžadujú zadanie PIN.

Cestujúci už platia jednoduchšie Uhrádzať cestovné na Zemplíne je od februára jednoduchšie. Foto: FB ARRIVA

„Platbu bankovou kartou môžu cestujúci využiť vo všetkých autobusoch regionálnej dopravy spoločnosti ARRIVA Michalovce vrátane tých, ktoré obsluhujú autobusové linky prechádzajúce cez mestá Michalovce, Trebišov, Sobrance a Kráľovský Chlmec,“ uviedol pre Košický Štandard hovorca spoločnosti ARRIVA na Slovensku Peter Stach.

Čiastky sa strhávajú za určité obdobie

Podľa pravidiel VISA a MasterCard pre dopravné systémy sa všetky platby spracúvajú v takzvanom off-line režime, ktorý umožňuje zrýchlenie odbavenia bankových kariet. Zároveň v ňom dochádza ku kumulácii súm za každý predaný lístok a kumulovaná hodnota je strhnutá v rámci jednej spoločnej transakcie. Čiastky sa tak nestrhávajú za jednotlivé lístky, ale za určité obdobie, informuje na svojom webe spoločnosť ARRIVA.

ARRIVA tiež upozornila, že VISA a MasterCard majú odlišné spôsoby zúčtovania transakcií, ktoré dopravca ani spracovávateľská banka nevedia ovplyvniť. VISA karty sú zúčtované jednou čiastkou na dennej báze, kým pri kartách MasterCard môžu byť transakcie zúčtované spolu za niekoľko dní.

(arriva.sk)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac