Mesto chcelo zlepšiť podmienky pre cyklistov. Na cestách im preto vyznačilo ochranné pruhy

Podľa hovorcu mesta Prešov Michala Hudáka zvislé a vodorovné dopravné značenie na Sídlisku 3, Sídlisku 2 a ulici 17. novembra realizovali ako súčasť projektu „Akčný plán pre zlepšenie podmienok cyklistickej infraštruktúry pomocou organizačných opatrení za finančnej podpory Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) / REACT-EÚ,” dodal.

Primátor Oľha schytal kritiku za plánované zmeny v MHD. Nešetril ho Hagyari ani Eštočák

Mohlo by Vás zaujímať Primátor Oľha schytal kritiku za plánované zmeny v MHD. Nešetril ho Hagyari ani Eštočák

Vodiči si na vyznačených miestach musia dať pozor, pretože vozidlá pod 3,5 tony nesmú používať ochranný pruh pre cyklistov. „Použiť ho môžu len širšie vozidlá nad 3,5 tony, ak sa nezmestia do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu, pričom ani širšie vozidlá nesmú ohroziť cyklistu,” vysvetlil Hudák.

Koncom apríla dokončili nástrek – náter vodorovného dopravného značenia. „Po jeho zrealizovaní sú aktivity projektu ukončené a môže byť v plnej miere využívaný verejnosťou,” informoval hovorca mesta.

V Prešove otvorili prvý inkubátor nápadov. Pomôcť má podnikavým stredoškolákom

Mohlo by Vás zaujímať V Prešove otvorili prvý inkubátor nápadov. Pomôcť má podnikavým stredoškolákom

Červenou farbou boli podfarbené hlavne kolízne miesta. Mimo nich boli použité iba prerušované čiary. „Nájdete ich na Sídlisku 3, konkrétne na ulici Prostejovská a Volgogradská. Taktiež na Sídlisku 2, na ulici Vlada Clementisa, ulici Levočská, ulici 17. novembra a ulici Požiarnická,” dodal.

Vodorovné dopravné značenia sú však aj na okraji ciest, ktoré Prešovčania využívali práve na parkovanie, kvôli nedostatku parkovacích miest. Teraz je tomu koniec. „V zmysle zákona o cestnej premávke vodič nesmie zastaviť a stáť na cestičke pre cyklistov, cyklistickom pruhu a na ochrannom pruhu pre cyklistov,” vysvetlil Hudák.

V Poprade vyrastie ďalšie nákupné centrum

Mohlo by Vás zaujímať V Poprade vyrastie ďalšie nákupné centrum

Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu predstavujú sumu 608-tisíc eur, z toho 95 percent je výška nenávratného finančného príspevku a 5 percent je spolufinancovanie mesta.

Červený pruh – použiť ho môžu len širšie vozidlá nad 3,5 t, ak sa nezmestia do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu, pričom ani širšie vozidlá nesmú ohroziť cyklistu. Zdroj: redakcia