Rusko sa po dvoch rokoch sankcií naučilo opravovať motory západných lietadiel. Súkromná letecká spoločnosť S7 Technics zvládla komplexnú generálnu opravu motora CFM56, ktorý sa montuje do lietadiel Airbus A320 a Boeing 737.
Vzhľadom na nedostatok konkurencie sa odborníci domnievajú, že spoločnosť má šancu získať objednávky od ruských dopravcov. Tí dnes väčšinou len nahrádzajú takéto kusy motormi kúpenými na sekundárnom trhu.
Zariadení z druhej ruky je však už nedostatok a ceny sú vysoké, píše Kommersant.
Sankcie Spojených štátov a Európskej únie uvalené na Rusko ešte vo februári 2022 pripravili ruských leteckých dopravcov o podporu zo strany výrobcov. Letecké spoločnosti navyše nemali takmer žiadnu možnosť vyvážať zariadenia na generálne opravy do zahraničia a najzložitejšie opravárenské práce súvisiace s prestavbou horúcej časti motorov neboli zvládnuté.
S7 teraz plánuje poskytovať služby generálnych opráv nízkotlakovej turbíny, modulov nízkotlakového kompresora a horúcej časti – plynového generátora. Generálna oprava môže trvať 70 až 80 dní a náklady budú porovnateľné s cenami v zahraničí. Zároveň budú „nižšie ako nákupná cena“ použitého motora, uvádza jeden zo zdrojov Kommersantu.