Vzhľadom na nedostatok konkurencie sa odborníci domnievajú, že spoločnosť má šancu získať objednávky od ruských dopravcov. Tí dnes väčšinou len nahrádzajú takéto kusy motormi kúpenými na sekundárnom trhu.
Zariadení z druhej ruky je však už nedostatok a ceny sú vysoké, píše Kommersant.
Sankcie Spojených štátov a Európskej únie uvalené na Rusko ešte vo februári 2022 pripravili ruských leteckých dopravcov o podporu zo strany výrobcov. Letecké spoločnosti navyše nemali takmer žiadnu možnosť vyvážať zariadenia na generálne opravy do zahraničia a najzložitejšie opravárenské práce súvisiace s prestavbou horúcej časti motorov neboli zvládnuté.
S7 teraz plánuje poskytovať služby generálnych opráv nízkotlakovej turbíny, modulov nízkotlakového kompresora a horúcej časti – plynového generátora. Generálna oprava môže trvať 70 až 80 dní a náklady budú porovnateľné s cenami v zahraničí. Zároveň budú "nižšie ako nákupná cena" použitého motora, uvádza jeden zo zdrojov Kommersantu.