Župani chcú mať hlavné cyklotrasy medzi strategickými stavbami

STARÁ ĽUBOVŇA – Samosprávne kraje žiadajú ministerstvo dopravy, aby najvýznamnejšie slovenské cyklotrasy boli zahrnuté medzi strategicky významné stavby. Dohodli sa na tom vo štvrtok predsedovia samosprávnych krajov na spoločnom stretnutí združenia Samosprávne kraje Slovenska (SK8) na hrade Ľubovňa v Starej Ľubovni.

Stará Ľubovňa SK8 Predsedovia samosprávnych krajov na hrade Ľubovňa. Foto: Rastislav Ovšonka

Medzi strategicky významné investície by malo byť podľa županov zaradených šesť cyklotrás, ktoré vedú Slovenskom.

„Cyklodoprava sa v súčasnosti na Slovensku uvádza ako rovnocenný druh dopravy. Je udržateľná, je ekologická. Verím, že vďaka tomu sa budú medzinárodne významné úseky stavať ľahšie a rýchlejšie,“ povedal predseda združenia SK8 a šéf Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič.

Medzi strategicky významné stavby, ktoré zadefinuje aj zákon, chcú krajské samosprávy zaradiť Vážsku cyklomagistrálu v dĺžke 550 kilometrov či Pohronskú cyklomagistrálu v dĺžke 200 kilometrov.

Mali by sem patriť aj trasy Eurovelo 6 a Eurovelo 13, ktoré vedú koridorom rieky Dunaj a Morava v dĺžke približne 270 kilometrov, ďalej Eurovelo 11 na trase Horná Torysa – Poprad a tiež Ponitrianska cyklotrasa v koridore rieky Nitra v dĺžke približne 170 kilometrov a nakoniec prepojenie trasy Eurovelo 6, ktorá spojí Bratislavu, Trnavu a Nitru s Vážskou cyklomagitrálou.

Podľa predsedu Prešovského samosprávneho kraja Milana Majerského bola dôležitou témou aj reforma verejnej správy.

„Chceme, aby sme pri reforme verejnej správy, ktorá prebieha v odborných skupinách, uplatnili z českého a poľského modelu to najlepšie, čo tam je, aby sa Slovensko mohlo dočkať kvalitnej a dobrej reformy verejnej správy,“ doplnil Majerský.


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac