Župani chcú mať hlavné cyklotrasy medzi strategickými stavbami

STARÁ ĽUBOVŇA – Samosprávne kraje žiadajú ministerstvo dopravy, aby najvýznamnejšie slovenské cyklotrasy boli zahrnuté medzi strategicky významné stavby. Dohodli sa na tom vo štvrtok predsedovia samosprávnych krajov na spoločnom stretnutí združenia Samosprávne kraje Slovenska (SK8) na hrade Ľubovňa v Starej Ľubovni.

Stará Ľubovňa SK8 Predsedovia samosprávnych krajov na hrade Ľubovňa. Foto: Rastislav Ovšonka

Medzi strategicky významné investície by malo byť podľa županov zaradených šesť cyklotrás, ktoré vedú Slovenskom.

„Cyklodoprava sa v súčasnosti na Slovensku uvádza ako rovnocenný druh dopravy. Je udržateľná, je ekologická. Verím, že vďaka tomu sa budú medzinárodne významné úseky stavať ľahšie a rýchlejšie,“ povedal predseda združenia SK8 a šéf Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič.

Medzi strategicky významné stavby, ktoré zadefinuje aj zákon, chcú krajské samosprávy zaradiť Vážsku cyklomagistrálu v dĺžke 550 kilometrov či Pohronskú cyklomagistrálu v dĺžke 200 kilometrov.

Mali by sem patriť aj trasy Eurovelo 6 a Eurovelo 13, ktoré vedú koridorom rieky Dunaj a Morava v dĺžke približne 270 kilometrov, ďalej Eurovelo 11 na trase Horná Torysa – Poprad a tiež Ponitrianska cyklotrasa v koridore rieky Nitra v dĺžke približne 170 kilometrov a nakoniec prepojenie trasy Eurovelo 6, ktorá spojí Bratislavu, Trnavu a Nitru s Vážskou cyklomagitrálou.

Podľa predsedu Prešovského samosprávneho kraja Milana Majerského bola dôležitou témou aj reforma verejnej správy.

„Chceme, aby sme pri reforme verejnej správy, ktorá prebieha v odborných skupinách, uplatnili z českého a poľského modelu to najlepšie, čo tam je, aby sa Slovensko mohlo dočkať kvalitnej a dobrej reformy verejnej správy,“ doplnil Majerský.


Bude to hotová Sodoma a Gomora. Doslova peklo čaká na motoristov počas opravy poškodeného potrubia na hlavnej križovatke v centre Nitry. Vodári chcú potrubie opraviť v dvoch etapách, pričom tá prvá je naplánovaná na obdobie…
Prejsť na článok