Ako chápať najnovšie gestá Vatikánu voči dúhovým požiadavkám

Pope Francis Celebrates Holy Mass for Corpus Christi, Rome, Italy - 02 Jun 2024 Pápež František. Foto: Profimedia.sk

Po dvoch krokoch Vatikánu, ktoré odmietli požiadavky LGBT ideológie, prišli tento týždeň tri gestá, ktoré, zdá sa, idú opačným smerom.

Po tom, čo dikastérium pre náuku viery vydalo dokument s názvom Dignitas infinita, ktorý opätovne potvrdil učenie cirkvi o rozdieloch medzi mužmi a ženami a pápež František (aj keď trochu hrubým slovníkom) zopakoval učenie cirkvi o tom, že prijímanie homosexuálov do seminárov je problém, vidno zasa v Ríme kroky akoby opačným smerom.

Homosexuáli v seminároch

Začnime pri prijímaní homosexuálov do seminárov a pripomeňme, že pápež za zatvorenými dverami povedal talianskym biskupom, že je proti takejto praxi, pričom použil výraz, ktorý by sa dal do slovenčiny preložiť ako „buzerantstvo,“ tak to aspoň prekladali anglosaské médiá, u nás sa spojenie preložilo ako „teplošstvo“. Či prvé, či druhé – od Františka to prekvapilo.

Nasledovali rozhorčené reakcie viacerých LGBT organizácií, ospravedlnenie hovorcu Vatikánu a interpretácie, že pápež, pre ktorého nie je taliančina materinským jazykom, nevedel, že použil hanlivé slovo.

„Pápež nikdy nemal v úmysle uraziť alebo vyjadriť sa homofóbnymi výrazmi a adresuje svoje ospravedlnenie tým, ktorí sa cítili urazení použitím výrazu, o ktorom informovali iní,“ uvádza sa vo vyhlásení Vatikánu.

Tu sa to však neskončilo.

Začiatkom týždňa totiž talianske noviny Il Messaggero uverejnili príbeh dvadsaťdvaročného mladíka, ktorý zaslal pápežovi Františkovi dlhý e-mail. Sťažoval sa v ňom, že ho pre jeho homosexuálnu orientáciu nevzali do seminára. Zároveň podľa agentúry CNA požiadal pápeža, aby cirkev prehodnotila svoj zákaz prijímať do seminára homosexuálne orientované osoby, ktorý predtým potvrdila aj inštrukcia Kongregácie pre katolícku výchovu z roku 2005.

Mladík zo severného Talianska pápežovi okrem iného napísal, že chce upozorniť na príbehy mnohých, ktorí „tak ako ja žijú na okraji cirkvi, často sú nútení skrývať sa, aby mohli byť začlenení do spoločenstva, alebo sú nútení zaplatiť vysokú cenu odmietnutia za to, že sú úprimní“.

Svätý Otec mu odpovedal ručne písaným listom, v ktorom uviedol, že „niektorí ľudia považujú cirkev za colnicu, a to je hrozné. Cirkev by mala byť otvorená pre všetkých. Brat, pokračuj vo svojom povolaní,“ napísal mu Svätý Otec. Ten ďalej odsúdil klerikalizmus, na ktorý sa mladík sťažoval a napísal mu, že „Ježiš volá všetkých, všetkých“.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami