Instagram stále odporúča sexuálne vyzývavé videá 13-ročným používateľom, ukázali testy algoritmu, ktoré nezávisle vykonali americký denník Wall Street Journal a profesorka informatiky z Northeastern University Laura Edelsonová.
Navzdory opakovaným tvrdeniam materskej spoločnosti Meta, ktorá sa zaviazala poskytovať tínedžerom „veku primeraný“ obsah videí, ponúka videosekcia Reels používateľom mladším ako 18 rokov „pikantný“ obsah na pravidelnej báze. Erotickosť videí stúpala po každom videnom videu.
Metodika Edelsonovej a WSJ bola zhodná. Profesorka i redakcia denníka založili účet na Instagrame, do kolónky vek zadali 13 – najnižší vek ponúkaný platformou.
Už v prvých minútach existencie účtu ponúkali Reels videá so zvodne tancujúcimi ženami, ktoré zdôrazňovali svoje prsia.
Tvorcovia otvorene sexuálneho obsahu sa začali v sekcii Reels objavovať najneskôr o tri minúty od založenia účtu. Po necelých 20 minútach sledovania videí sa v kanáloch testovacích účtov objavili reklamy na takýchto „tvorcov“, pričom niektoré z nich ponúkali zasielanie nahých fotografií používateľom, ktorí interagovali s ich príspevkami.
Podobné testy na platformách ako Snapchat či TikTok fungovanie takéhoto algoritmu nepotvrdili.
Meta odmietla výsledky testu ako nereprezentatívne pre celkové skúsenosti dospievajúcich. „Išlo o umelý experiment, ktorý nezodpovedá realite toho, ako tínedžeri používajú Instagram,“ povedal hovorca Andy Stone.