Elon Musk: Humanoidné roboty začneme vyrábať budúci rok

Spoločnosť Tesla, ktorá vyrába elektromobily, začne od budúceho roka produkovať a používať humanoidné roboty, informoval jej zakladateľ Elon Musk. Ešte v apríli pritom vyhlásil, že robot s názvom Optimus by mal byť v predaji koncom roka 2025.

Germany Musk Elon Musk. Foto: Patrick Pleul/AP

„Budúci rok bude mať Tesla skutočne použiteľné humanoidné roboty v nízkej produkcii pre interné použitie firmy a v roku 2026 – dúfajme – vo veľkovýrobe aj pre ostatné spoločnosti,“ napísal Musk na svojej sieti X.

Podľa britskej televízie BBC je cieľom Tesly skonštruovať autonómny stroj ľudského vzhľadu, ktorý bude vykonávať nebezpečné, opakujúce sa či nudné úlohy. To isté je cieľom spoločností Honda či Boston Dynamics.

Prvú generáciu robota Optimus s názvom Bumblebee – oba názvy inšpirované sériou sci-fi filmov Transformers – uviedla Tesla na trh v septembri 2022. Začiatkom roka 2023 zverejnila video druhej generácie Optima, ktorý skladá tričko vo firemnom závode.

Muskova technologická spoločnosť sa usiluje dosiahnuť veľkovýrobu s cenou menej než 20-tisíc dolárov za kus. Miliardár je však známy bombastickými vyhláseniami a termínmi, ktoré nie vždy dodrží.

Konkrétnym prípadom je takzvané Robotaxi – automatizované vozidlo napojené na GPS systém. Tento koncept ohlásil Musk ešte v roku 2019, začiatkom roka 2024 informáciu opravil s tým, že ho predstaví 8. augusta.

(x, reuters, bbc, echo24)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac