Čína úspešne použila dronové roje a automatizované stavebné stroje na výstavbu 158 kilometrového úseku diaľnice Peking-Hongkong.
Medzi použité stroje patril bezpilotný finišer so šírkou 20 metrov, šesť 13-tonových valcov a tri 30-tonové gumové valce, ktoré spolu tvorili koordinovanú flotilu riadenú inteligentnými algoritmami.
Kľúčovým prvkom projektu bolo nasadenie bezpilotného finišera SAP200C-10, ktorý dosiahol rekordnú šírku asfaltovania 19,25 metra pri jednom prejazde. Tento inovatívny prístup výrazne zvýšil efektivitu výstavby, znížil počet spojov a zlepšil rovnosť a odolnosť povrchu cesty, referuje o tom čínsky web news.lmjx.
Projekt využíval vysoko presný polohovací systém Beidou a vlastnú komunikačnú sieť, ktorá zabezpečovala optimálne plánovanie trás v reálnom čase. Flotila tak mohla pracovať v tesnej koordinácii, čo umožnilo presné aplikovanie tlaku a eliminovalo bežné problémy, ako je vynechanie alebo nedostatočné valcovanie.
(mm)