Drucker odmieta obvinenia z pretláčania ideológie v školách: Prestaňte strašiť nezmyslami
Týka sa údajne zámerného a systematického vnášania určitých názorov do výchovno-vzdelávacích inštitúcií, a to najmä v súvislosti s témami, ako je LGBTI a hodnotová výchova. Podľa ministra ide o umelo vytvárané konflikty a strašenie verejnosti bez reálneho základu.
„Odmietam predstavu, že by v školách prebiehala nejaká progresívna LGBTI indoktrinácia. Je to úplný nezmysel,“ vyhlásil Drucker.
Zdôraznil, že školské zariadenia musia byť bezpečným, neutrálnym a apolitickým prostredím, v ktorom sa žiaci môžu sústrediť na vzdelávanie bez ideologických tlakov.
Právo odmietnuť účasť dieťaťa
Od začiatku tohto roka platí legislatívna úprava, ktorá zaviedla školám povinnosť rešpektovať politickú, ideologickú a náboženskú neutralitu.
Všetky aktivity mimo školského vzdelávacieho programu musia byť vopred schválené buď školskou, alebo pedagogickou radou. Rodičia musia byť informovaní najmenej tri dni vopred a majú právo udeliť alebo odmietnuť súhlas s účasťou svojho dieťaťa.
„Rodič má vždy právo vedieť, o čom bude aktivita, kto ju povedie, a rozhodnúť, či sa dieťa zúčastní. Tieto pravidlá chránia žiakov, učiteľov aj samotné školy,“ zdôraznil minister.
Neziskový sektor nesmie byť podozrivý
Drucker zároveň upozornil, že ministerstvo školstva nestojí na strane žiadnej ideológie. Jeho úlohou je zabezpečiť, aby výchovno-vzdelávacie inštitúcie fungovali podľa zákona a aby boli nastavené jasné a spravodlivé pravidlá pre všetkých.
„Máme na Slovensku takmer tritisíc škôl. Nie je našou úlohou schvaľovať každý workshop. Od toho sú riaditelia, zriaďovatelia a školské rady,“ vyhlásil.
Šéf rezortu školstva apeloval na to, aby sa neznevažovali užitočné mimoškolské činnosti, ktoré môžu deťom pomôcť rozvíjať zručnosti, kariérne smerovanie či kritické myslenie. Mnohé z týchto podujatí sú podľa neho prínosné, pokiaľ sa dodržujú pravidlá.
Často ide o veľmi dôležité veci, kariérne workshopy, prednášky s odborníkmi, diskusie o médiách či právach. „Nesmú byť démonizované len preto, že ich organizuje neziskový sektor alebo neštátni odborníci. Náš cieľ nie je zatvárať školy pred svetom, ale otvárať ich novým myšlienkam – bezpečne, transparentne a s dôverou,“ uzavrel minister.