Rozdiel pri hasení vozidla so spaľovacím motorom a elektromobilom je v dĺžke hasenia. "Pri spaľovacích motoroch je možné požiar zlikvidovať v priebehu pár minút, zatiaľ čo likvidácia požiaru elektromobilu môže trvať niekoľko desiatok minút až hodín," vysvetlila pre TASR hovorkyňa Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) Katarína Križanová.
Postup hasenia elektromobilov je rovnaký. „Vychádza z metodických postupov hasenia automobilov so spaľovaním motorom, avšak pri požiari elektromobilu sa pri hasiacich prácach prihliada na prítomnosť vysokonapäťovej (lítiovej) batérie,“ skonštatovala hovorkyňa.
Hasičský a záchranný zbor nedávno spustil verejné obstarávanie na nákup oceľových kontajnerov. Podľa Križanovej by mohli byť využívané na takzvanú karanténu elektromobilu s poškodenou vysokonapäťovou trakčnou batériou.
„Avšak uvedený spôsob chladenia vodou a zamedzenie prístupu vzduchu k vysokonapäťovej trakčnej batérie musí byť voči majiteľovi elektromobilu a poisťovni vyriešený ako z právneho hľadiska, tak aj z hľadiska následného znečisťovania životného prostredia,“ upozornila hovorkyňa.
Tento rok by tiež hasiči mohli dostať na testovanie hasiace deky.
(tasr)
Cookies na našej webovej stránke používame len v dvoch prípadoch. V jednom prípade pre meranie návštevnosti v Google analytics a v druhom prípade pre prihlásenie užívateľa.
Nakoľko sme zrušili inzercie, reklamy a merania tretích strán, nezbierame žiadne citlivé dáta o užívateľoch.
Preto potvrdením súhlasíte so základnými cookies na našom webe.