Pokus uniknúť z pasce bezuhlíkovej ideológie: Na výrobcov syntetických palív však čaká mnoho nástrah

Spaľovacie motory v autách sa budú registrovať aj po roku 2035 za podmienky, že sa do nich nebudú tankovať fosílne, ale syntetické, takzvané uhlíkovo neutrálne palivá. Rozhodlo sa o tom nedávno na európskej úrovni a hlavným otcom tohto čiastočného zvratu bolo Nemecko.

Ilustračné foto: Pexels.com Ilustračné foto: Pexels.com

Fanúšikovia spaľovacieho motora po tejto správe s úľavou hovoria o zachovaní technologickej neutrality. To, samozrejme, v ére zakazovania klasického benzínu, nafty či kerozínu nie je pravda, ide však o to, že do cieľa uhlíkovej neutrality – to je dogma a dogma sa nesmie spochybňovať – by aspoň bolo možné dôjsť dvoma rôznymi cestami a s dvoma rôznymi technológiami. Dozrel teda čas pýtať sa, odkiaľ sa syntetické palivá, o ktorých donedávna z laikov nikto nepočul, berú, a hlavne nakoľko sú technicky a ekonomicky schodné.

Ako vznikajú syntetické palivá


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.