Spaľovacie motory v autách sa budú registrovať aj po roku 2035 za podmienky, že sa do nich nebudú tankovať fosílne, ale syntetické, takzvané uhlíkovo neutrálne palivá. Rozhodlo sa o tom nedávno na európskej úrovni a hlavným otcom tohto čiastočného zvratu bolo Nemecko.
Fanúšikovia spaľovacieho motora po tejto správe s úľavou hovoria o zachovaní technologickej neutrality. To, samozrejme, v ére zakazovania klasického benzínu, nafty či kerozínu nie je pravda, ide však o to, že do cieľa uhlíkovej neutrality – to je dogma a dogma sa nesmie spochybňovať – by aspoň bolo možné dôjsť dvoma rôznymi cestami a s dvoma rôznymi technológiami. Dozrel teda čas pýtať sa, odkiaľ sa syntetické palivá, o ktorých donedávna z laikov nikto nepočul, berú, a hlavne nakoľko sú technicky a ekonomicky schodné.
Ako vznikajú syntetické palivá