Podľa talianskych novín maloobchodný reťazec plánuje otvoriť nové predajne na Slovensku alebo v Rumunsku. „Slovensko je krajina susediaca s Poľskom a má podobnú nákupnú kultúru. Veľa Slovákov prekračuje hranice a prichádza do Poľska za nákupmi do Biedronky, preto zvažujeme investíciu,“ tvrdí Luis Araujo, generálny riaditeľ portugalskej skupiny Jerónimo Martins, ktorá poľský reťazec vlastní. Na možný vstup poľského reťazca na Slovensko u nás ako prvý upozornil ekonomický portál Denník E.
Hoci o príchode Biedronky na náš trh v tejto chvíli zrejme ešte nie je rozhodnuté, podľa Arauja je „investičný proces už spustený“ a podnikli sa aj prvé kroky: „Vždy sme hovorili o našom medzinárodnom rozširovaní a teraz je ten moment, keď podnikáme konkrétne kroky, aby sa tieto vyhlásenia stali realitou.“ Ak by však reťazec na náš trh vstúpil, neočakáva sa, že by to bolo už tento rok.
Biedronka je najväčšia sieť potravín u nášho severného suseda, má približne osemnásobné tržby ako lídri nášho domáceho maloobchodu. Vstup poľského giganta by priniesol nový impulz do tohto segmentu aj na Slovensko a znamenal by významnú novú konkurenciu pre tunajšie reťazce ako Tesco, Kaufland, Billa, COOP Jednota, Lidl a podobne.

Vraj chcú chrániť kúpnu silu
Boj proti vysokým cenám považujú za svoj marketingový cieľ aj majitelia Biedronky. „Inflácia je nebezpečná, preto s ňou budeme bojovať tak, že budeme chrániť kúpnu silu našich zákazníkov. Inflácia je najvyššou daňou, ktorá zaťažuje najmenej majetných a znižuje konkurencieschopnosť firiem,“ citujú talianske noviny Pedra Soares dos Santosa, prezidenta spoločnosti, ktorá vraj tento rok plánuje investovať miliardu eur do rozvoja.
Cenová vojna bude mať vplyv aj na klesanie inflácie. Potravinová inflácia u nás tvorí najväčší podiel na domácom raste cien.
Zákazník by vďaka ostrejšej konkurencii mohol nakupovať lacnejšie, no vstup Poliakov na náš trh by nemusel prospieť našim domácim dodávateľom a potravinárom, ktorí sa navyše v tomto období obávajú ukrajinskej nadprodukcie, ktorá vo veľkej miere končí u nás. Biedronka sa totiž profiluje ako lokálpatriotický obchod, predáva najmä domácu poľskú produkciu.
Vďaka obrovským objemom a množstvu prevádzok dokáže tlačiť aj na znižovanie cien, čo môže dostať do úzkych najmä producentov s nízkymi maržami, ktorých je v slovenskom potravinárstve veľa. Obzvlášť svoje predajne v severnej časti Slovenska by Biedronka mohla zásobovať zo svojich skladov v Poľsku.
Pre Slovákov žijúcich v severných častiach našej krajiny pritom tento reťazec nie je neznámy a za jeho ponukou neraz prekračujú spoločné hranice.
Podľa poľských novín Puls Biznesu skupina pri úvahách o svojej expanzii špekuluje nielen nad Slovenskom, ale aj nad Rumunskom či Českom, teda spotrebiteľsky podobnými trhmi.

Ako sa bude volať slovenská verzia?
Poľská mutácia portálu Business Insider špekuluje, ako by sa reťazec mohol na Slovensku volať. Ponechal by si vlastné poľské meno alebo by ho poslovenčil na domáci preklad „Lienka“? To zrejme v tejto chvíli nevedia ani jej lídri.
Hovorca spoločnosti Arkadiusz Mierzwa na otázku zahraničných novinárov odpovedal, že v tomto smere zatiaľ prebiehajú „prieskumy a analýzy trhu“. Dá sa predpokladať, že pre našinca jazykovo ťarbavý názov Biedronka by sa na Slovensku neuchytil.
V Portugalsku, kde materská spoločnosť Jerónimo Martins sídli, sa reťazec volá Pingo doce, čiže „sladká kvapka“.