Poisťovňa Uniqa sa pustila do progresívneho moralizovania voči mužom. Od Čechov dostala náklad

Šírenie progresívnej agendy zo strany veľkých korporácií sa čoraz viac udomácňuje aj v našom spoločenskom priestore. Najnovším príkladom je status, ktorý v stredu na Facebooku zverejnila česká odnož rakúskej nadnárodnej poisťovne Uniqa.

Firma sa totiž v absolútnom rozpore s predmetom svojho podnikania rozhodla svojich sledovateľov poučovať o takzvanom mansplainingu. „Stretli ste sa už s tým, že vám druhá osoba oduševnene vysvetľuje veci, ktorým rozumiete, ale napriek tomu k vám pristupuje ako k menej chápavému? Ak ste žena a zažívate toto zo strany mužov, existuje pre to termín: mansplaining,“ napísala.

V príspevku, ktorý má byť akousi kritikou mužskej povýšenosti, ďalej píše, že mansplaining je situácia, keď muž niečo vysvetľuje žene spôsobom, ako by tomu rozumel lepšie, pretože je muž a ona žena; spôsobom, ktorým by to nevysvetľoval inému mužovi; povýšeneckým, blahosklonným a poučujúcim tónom; bez toho, aby ho žena o vysvetlenie požiadala, a napokon bez toho, aby mal v danej oblasti väčšiu odbornosť.

„Samozrejme, nie všetci muži sa mansplainingu dopúšťajú a pre mnohých je podobné správanie neprijateľné. Pre všetkých, bez ohľadu na pohlavie, však platí jedno pravidlo – nedávajme nevyžiadané rady. Buďme nápomocní, keď sa nás niekto spýta na názor alebo požiada o pomoc, ale nevnucujme nikomu náš pohľad,“ uzavrela svoje poučenie poisťovňa.

Kritici na oplátku hovoria o insuranceplainingu

Príspevok, ktorý Uniqa ilustrovala obrázkom muža, ktorý pasívno-agresívnym spôsobom žene niečo vysvetľuje, sa stretol s takmer nulovým pochopením publika, a najviac reakcií dostali kritické a humorné komentáre.

„Insuranceplaining: Keď poisťováci vysvetľujú veci, ktorým nerozumejú, ľuďom, ktorí sa ich na nič nepýtali,“ oponoval rovnakým metrom používateľ Jenda. Insurance je anglický výraz pre poistenie.

„Ako to tak vidím, tak nabudúce ma asi o tom správnom woke pohľade na svet bude poučovať napríklad firma zvážajúca komunálny odpad, predajca náradia alebo výrobca toaletného papiera. Kedy si už firmy uvedomia, že toto je cesta do pekla a že fakt nikoho nezaujíma, aby ho poisťovňa, pivovar alebo predajca drogérie poučovali o tom, ako má žiť a ako má vidieť spoločenské problémy,“ pridal sa používateľ Jakub.

„Práve ste sa vyradili z toho, že by som u vás ja aj moje firmy kedy čo poistili. Idem sa zajtra pozrieť, či u vás niečo máme, a ak áno, tak to vypoviem. Robte radšej svoju prácu,“ napísal Zbyněk Passer, známy obhajca slobody slova, bývalý politik, investor a brat českého miliardára Radima Passera.

Spotrebitelia progresívny marketing odmietajú

Zaujímavosťou je, že Uniqa sa kultúrno-etickým témam, ktoré polarizujú spoločnosť, doteraz spravidla nevenovala. A ak áno, tak len vo veľmi obmedzenej miere a bez širšej odozvy.

Skúsenosti však vravia o tom, že šírenie progresívnej propagandy môže firmám výrazne uškodiť, o čom vypovedal aj prieskum z minulého roka. Azda najznámejším príkladom tohto javu je firma Gillette vyrábajúca holiace potreby, ktorá po reklame o takzvanej toxickej maskulinite zaznamenala pomerne výrazný pokles predaja.