V kabíne Tatry Puma

  HA'IL, SAUDSKÁ ARÁBIA - Zažite spolu s posádkou pilota Radovana Kazarku adrenalínové momenty z etapy na Rely Dakar v Saudskej Arábii.  

Pozdrav od Radovana. Šťastnú cestu na tratiach Rely Dakar

Najslávnejšia púštna rely pokračuje napriek drobným úpravám ďalej. Dnes však čakajú kategóriu Classic nečakané korekcie.

„Ahoj, zmenili trasu, kvôli záplavám ideme 1000 km do Rijádu,“ napísal dnes nad ránom do redakcie Terajška rýchlu správu z bivaku Rado Kazarka. Práve jeho kategóriu dnes čakajú veľké presuny.

„Po ceste máme aj etapu,“ upresnil pilot legendárnej Tatrovky. Ten sa po minuloročnej premiére rozhodol k návratu na náročné trate v Saudskej Arábii. Len pre zaujímavosť, v tejto krajine je aktuálne o dve hodiny viac ako u nás.

A práve dnes sa spolu pozrieme, ako to vyzerá v kabíne, za volantom jeho Tatry. Pretože najúspešnejším kamiónom doterajšej účasti značky Tatra na Rely Dakar je práve dvojnápravová Tatra, známa pod familiárnym označením Puma. V originálnom prevedení je to nákladný automobil, s ktorým legenda Dakaru, Čech Karel Loprais na prelome tisícročia trikrát zvíťazil a raz skončil druhý. 

Replika tatrovky Radovana Kazarku teda odkazuje na slávnu históriu tejto značky a v kategórii Dakar Classic je vďaka jeho nadšeniu a silnému spojeniu so značkou už po druhýkrát.

„Rely Dakar sa ide v Saudskej Arábii od roku 2021 a od tohto roku je novinkou aj súťaž Dakar Classic, ktorá sa jazdí paralelne s ostrým Dakarom a zúčastňujú sa jej autá aj motorky staršie ako 21 rokov. Na štarte sa tak objavujú zaujímavé autá z histórie tejto súťaže. A preto som rád, že je tu aj naša Puma,“ vysvetlil nadšenec Kazarka.

Vo videu spolu zažijeme pár momentov z mnohohodinových spoločných zážitkov počas pretekov. Za volantom je pilot a vedúci posádky Radovan Kazarka. Vrúcny vzťah k Tatre je zrejmý aj z jeho reakcií. Skúsený navigátor, v strede sediaci Josef Kalina má komplexný prehľad a je stužujúcim členom posádky. Hodiny strávené na tejto pozícii počas všetkých jeho účastí snáď nejde ani spočítať. Dôležitým členom posádky je palubný mechanik Pavol Zachar. Riadi dofúkavanie kolies, spúšťanie panelu uzávierok v teréne, náklony auta, kontroluje teplotu motora, teplotu oleja a ďalšie dôležité úkony.

V aktuálnom priebehu súťaže mohol Róbert Kasák po technických problémoch zo stredy opäť vyraziť na trať. Svoje včerajšie snaženie pilot tímu Tatra Buggyra Slovakia premenil na 24. miesto v etape. Celkovo sa drží na 25. pozícii.

„Užili sme si to. Bola to krásna dunová etapa, čistý piesok. Bola veľmi technická, aj keď zo začiatku aj rýchla. Keby sme nemali defekt, tak sme v cieli o niečo skôr. Navigátor Tomáš Kazarka funguje skvelo. Na to, že je to jeho prvý Dakar, klobúk dole pred jeho navigáciou,“ pochválil svojho navigátora.

Tomášov otec Radovan Kazarka je v Dakare Classic vo svojej kategórii po dnešnom piatom mieste naďalej tretí. Jazdec z Bánoviec nad Bebravou si závody užíva, nepáči sa mu však dobové hodnotenie tejto súťaže.

„Dnes to bolo rýchle, na konci sme prešli kaňonom. Ale som celkovo zarmútený z celého systému Dakaru Classic. Dozvedel som sa bodové skóre. Dodržiavali sme rovnaké limity ako Španiel pred nami. On má nulu a my tam máme penále. Nerozumiem tomu a pôjdem sa spýtať komisárov, ako to je. Nech je to rovnocenný súboj a nič tu nevymýšľajú,“ rozohnil sa vodič Tatry Puma.

V článku alebo videoreportáži sú použité zábery a fotografie so súhlasom BUGGYRA Racing a BUGGYRA brand, videoreporty a fotografie z produkcie Kazarka Team, fotograf Ivan Zajac.