SLOVENSKO – Už sú známe výsledky 10. ročníka celoslovenskej súťaži Do práce na bicykli, ktorej cieľom je podporiť rozvoj trvalo udržateľnej mobility v mestách.
Jubilejný ročník dal odpoveď na to, ktorá samospráva najlepšie vytvára na svojom území kvalitné a bezpečné podmienky pre využívanie bicykla na prepravu po meste. Ktorý zamestnávateľ najviac vychádza v ústrety cyklo-zamestnancom. A v akej miere zamestnanci používajú namiesto motorového vozidla na dochádzanie do práce bicykel.
V kategórii samosprávy už po šiesty raz zvíťazilo mesto Martin. Na striebornej priečke sa umiestnil Dolný Kubín, tretie bolo Nové Mesto nad Váhom, štvrtý Trenčín. Do prvej desiatky sa zo Žilinského kraja zmestili ešte aj Liptovský Mikuláš (8.) a Žilina (10.).
V kategórii Vyšších územných celkov triumfoval Bratislavský samosprávny kraj pred Žilinským a Trenčianskym. V kategórii spoločnosti si bronz vyjazdila Jesseniova lekárska fakulta UK v Martine (prvé bolo Ministerstvo vnútra SR, druhé Slovenské elektrárne).
„Do kampane Do práce na bicykli sa zapojilo 14 557 účastníkov, 1 358 zamestnávateľov, 116 samospráv a 4 251 tímov. Celkovo sa najazdilo 1 876 320 km, uskutočnilo sa 248 000 jázd, ušetrilo sa 469 ton CO2. Čo sa týka Martina – najazdilo sa tam 115 913 km, uskutočnilo sa 18 870 jázd, ušetrilo sa 29 ton CO2, počet účastníkov bol 898, štartovalo 266 tímov a počet odjazdených kilometrov na jedného martinského účastníka je 129,8,“ informoval Žilinský Štandard národný cyklokoordinátor Peter Klučka z Ministerstva dopravy SR, ktoré je vyhlasovateľom súťaže.
Z hľadiska životného prostredia je cyklodoprava správnou alternatívou. V Nemecku vypočítali, že ak by priemerný mestský človek namiesto svojho automobilu zvolil na krátke trasy bicykel, denne by ušetril až 3,2 kilogramu oxidu uhličitého.