Nespokojná zákazníčka sa sťažuje na jednu z predajní sladkostí Pedro. Používajú neoprávnene ochrannú značku?

BRATISLAVA – Staršie ročníky si určite pamätajú na známe žuvačky značky Pedro. Možno ich dostať v predajniach v obchodných centrách Nivy, Bory a Avion. Na jednu zo spomínaných predajní sa pritom prednedávnom sťažovala nespokojná zákazníčka, ktorá tvrdí, že neoprávnene používa ochrannú značku.

pedrologo Legendárna značka sa dnes stretáva nielen s konkurenciou, ale aj so zavádzajúcimi informáciami. Foto: Pedroshop.

Podľa histórie, ktorá je na webe, sa prvé žuvačky Pedro dostali do obchodov v roku 1968 a okamžite sa stali v tej dobe jednými z najvyhľadávanejších. Najväčší rozmach zažívali v 70. a 80. rokoch, kedy sa vyrobilo 900 ton žuvačiek ročne. Po invázii zahraničných značiek v 90. rokoch zmizli tieto žuvačky z pultov. V roku 2000 sa Pedro pomaly vrátilo na trh so žuvačkami v lízanke, aby sa v roku 2011 naplno rozbehlo v retro podobe.

Hystériu voči predajcovi sladkostí rozprúdila po internete zrejme nespokojná zákazníčka, ktorá komentovala bratislavskú sieť prevádzok okrem drahých cien aj osobnou skúsenosťou, že jej údajne nevydávajú pokladničný blok, neoprávnene používa ochrannú značku a nemajú viditeľne zverejnené povinné údaje.

Redaktor denníka Štandard preto navštívil v obchodnom centre Nivy jednu z prevádzok. Na mieste sme zistili, že mnohé tvrdenia na videu sa nezhodujú s realitou. Daná prevádzka bez problémov po zaplatení vydáva pokladničné bloky. Navyše, spoločnosť The Candy Plus Sweet Factory, držiteľ ochrannej registračnej známky Pedro, denníku Štandard potvrdil, že Doliche1 ako obchodník môže predávať aj ich výrobky. Predavačky z danej predajne sa zároveň pre Štandard vyjadrili, že sú často pod paľbou nadávok, vyhrážok, a to najmä z radov mladých ľudí.

Čo sa týka označenia s potrebnými údajmi, podľa obchodného zákonníka ich síce predajňa dodržuje, ale je pravdou, že predajca by ich mohol mať umiestnené na viditeľnejšom mieste a lepšie označené.

Zákazníka môžu nahnevať akurát tak výrazne vysoké ceny niektorých výrobkov. Cena za 100 gramov vážených cukríkov totiž stojí 2,85 eura, čo vôbec nie je málo. Balené cukrovinky s nižšou hmotnosťou sú síce približne na rovnakej cenovej úrovni ako v českých a slovenských eshopoch, ale napríklad rodinné kilové balenie rôznych druhov sladkostí kúpite za neuveriteľných 18 eur. Konkurenčný slovenský predajca pritom predáva to isté balenie cez eshop iba za 7,50 eura a český eshop za 139 Kč, čo je v prepočte približne 5,71 eura.

V obchode nájdete rôzne druhy sladkostí, z ktorých sú niektoré predražené. Foto: Ján Vida