BRATISLAVA – Petržalský miestny úrad sídliaci v budove Centrum Technopol prichádza v novembri s ďalšou technologickou novinkou. Po novom vás pri vstupe do časti, v ktorej sídli, bude čakať elektronický kiosk s turniketmi.
Ten všetkých návštevníkov nasmeruje na poschodia a oddelenie či referát, kde vybavia to, čo potrebujú. Ďalšia iniciatíva zamestnancov miestneho úradu z oblasti IT má okrem toho zabezpečiť plynulejší
priebeh v najvyťaženejších stránkových hodinách a takisto získať údaje o najviac žiadaných agendách.
„Tieto dáta nám do budúcna poslúžia pre lepší prehľad o tom, čo ľudia vybavujú najčastejšie. Podľa výsledkov budeme vedieť, ktoré služby občanom je potrebné prioritne zdigitalizovať, prípadne kde posilniť stav personálu,“ menuje výhody noviniek Martin Bodický z referátu IT miestneho úradu.
Petržalský úrad pre svojich návštevníkov zverejnil aj návod na obsluhu. V prvom kroku si návštevník volí na dotykovej obrazovke kiosku jednu z inštitúcií, ktorá sídli v jednej z budov Centra Technopol a ktorú sa chystá navštíviť – na výber má buď Sociálnu poisťovňu, Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny alebo Miestny úrad Petržalka.
V prípade, že si vybral miestny úrad, klikne na oddelenie, referát, kanceláriu či agendu, ktorú hľadá. Kiosk mu v spodnej časti vygeneruje lístok s QR kódom, kde nájde aj číslo poschodia vrátane názvu
príslušného útvaru na úrade. Vygenerovaný QR kód je potrebné priložiť na vyhradené miesto turniketu.
Lístok je potrebné si uschovať – na turniket sa totiž prikladá aj pri odchode. V prípade vstupu s invalidným vozíkom či detským kočiarom stačí osloviť personál podateľne, ktorý návštevníkovi otvorí bočný vchod.
Samospráva zároveň upozorňuje, že nový systém bude zo začiatku fungovať v testovacej verzii, aby mohla postupne vyladiť jeho prípadné technické nedokonalosti.