Preskočiť na obsah
EkonomikaHospodárstvo

Január je mesiacom podávania daňových priznaní z nehnuteľností. Overte si, či sa vás to týka a nehrozí vám pokuta

Daň z nehnuteľnosti bola v posledných mesiacoch živo diskutovanou témou najmä v súvislosti s jej zvyšovaním vo viacerých mestách a obciach na Slovensku. Ani naša metropola sa nedala zahanbiť a v novom roku si jej obyvatelia poriadne priplatia. Prvý mesiac kalendárneho roka však tradične patrí podávaniu daňových priznaní práve z nehnuteľného majetku. Štandard sa preto pozrel na to, koho sa to týka a čo je vlastne potrebné urobiť.

Bytový komplex Tri veže v Bratislave. Foto: Pavol Zachar/TASR

Bytový komplex Tri veže v Bratislave. Foto: Pavol Zachar/TASR

Publikované: 

Kým podanie daňového priznania je potrebné stihnúť do 31. januára, platenie vyrubenej dane vás čaká o niečo neskôr. Administratívu s tým spojenú musíte riešiť na mestskom alebo obecnom úrade v katastri, v ktorom sa nehnuteľnosť nachádza. Tlačivo nájdete na stránke ministerstva financií spolu s poučením, ako ho vyplniť.

Okrem úradov, kde sú tlačivá dostupné, môžete využiť aj portál slovensko.sk. Priznanie teda viete realizovať osobne, odoslaním dokumentácie poštou alebo elektronicky. Predtým si však overte, čo daná samospráva umožňuje. Pokiaľ máte pred papierovaním rešpekt, môžete navštíviť aj portál danznehnutelnosti.sk, vytvorený práve na pomoc v súvislosti s touto povinnosťou.

Kto je povinný toto daňové priznanie podať?

To, že vlastníte nehnuteľnosť, automaticky neznamená, že daňové priznanie musíte podávať. Pokiaľ sa totiž v uplynulom roku vaše majetkové pomery v rámci nehnuteľností, ktoré máte, nemenili, povinnosť podať priznanie nemáte. Mesto alebo obec ako správca dane vám pošle iba rozhodnutie na jej zaplatenie, a to automaticky.

Prémiový obsah je dostupný iba pre predplatiteľov. Prihláste sa, alebo si kúpte predplatné.

Kliknite na tlačidlo Registrovať sa a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkami a ochranou súkromia.