Do Tatier vás počas sviatkov odvezie aj Trojča z roku 1969

POPRAD – Po zimnej prestávke sa na trať Tatranskej elektrickej železnice vo Vysokých Tatrách opäť vydá historická električka. Občianske združenie Tatranské historické električky pripravilo pre návštevníkov a milovníkov histórie počas Veľkej noci jazdy dnes už historickou električkou Trojča z roku 1969.

Trojča električka Poprad Historická električka Trojča v stanici Poprad-Tatry. Foto: archív Tatranské historické električky

Prvé jazdy absolvuje Trojča v sobotu, nedeľu a pondelok na trati Poprad – Starý Smokovec – Tatranská Lomnica. „V lete sme viac jazdili viac Kométou. Záujem je však aj o Trojča. Momentálne ešte chceme dokončiť generálku druhého dvojkolesia a trakčného motora na Kométe, aby bola pripravená na letnú sezónu,“ povedal pre Prešovský Štandard riaditeľ združenia Tatranské historické električky Ján Sabaka.

Keďže podľa meteorológov má byť počas Veľkej noci pekné počasie, očakáva sa v Tatrách viac turistov. Električka Trojča tak bude slúžiť aj ako posila pre dopravu na tatranských železniciach.

Z Popradu do Starého Smokovca pôjde Trojča o 8.05 a 10.05 hod. Opačným smerom pôjde o 8.43 a 15.20 hod. Medzitým si ešte spraví jednu jazdu zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice.

Cestovné lístky sa budú predávať u sprievodcov pri historickej súprave až do vyčerpania kapacity. Jedna jazda bude stáť štyri eurá, deti do 15 rokov zaplatia dve eurá.

Trojča však nepôjde zo Starého Smokovca na Štrbské Pleso. „Veľmi radi pôjdeme aj na túto trať, no stav infraštruktúry tu nie je práve najlepší,“ uviedol Ján Sabaka. Podľa neho opotrebovanie koľajníc v oblúkoch s malým polomerom, presadnuté styky či tvrdé body v trakčnom vedení, na ktorých odskakujú zberače, predstavujú tie najväčšie problémy.

Väčšie problémy robí stav trate Tatranskej elektrickej železnice pre električku Kométa z roku 1913. Stav železničnej infraštruktúry je podľa neho hlavný dôvod, pre ktorý historické električky jazdia len minimálne na Štrbské Pleso. Tatranskú železnicu však podľa neho ešte čakajú jarné výluky a údržba, počas ktorých sa bude stav naprávať. Najviac by podľa Jána Sabaku pomohla generálna oprava celej trate Tatranskej elektrickej železnice.


Štátnej forme pomoci rodinám s deťmi na Slovensku trvalo až 18 rokov, kým z pôvodných 13,32 eura poskočila na niečo vyše 43 pred dvomi rokmi. Krok, ktorý priklepol na dieťa ešte zhruba o stovku viac,…
Prejsť na článok
Bude to hotová Sodoma a Gomora. Doslova peklo čaká na motoristov počas opravy poškodeného potrubia na hlavnej križovatke v centre Nitry. Vodári chcú potrubie opraviť v dvoch etapách, pričom tá prvá je naplánovaná na obdobie…
Prejsť na článok