Iniciatíva varujúca inzerentov pred sporným obsahom končí. Zabalila to po žalobe Elona Muska

Globálna Aliancia pre zodpovedné médiá (GARM) končí svoju činnosť po tom, čo na ňu Elon Musk a jeho spoločnosť X podali protimonopolnú žalobu. Svetová federácia zadávateľov reklamy (WFA) informovala svojich členov o tomto kroku s tým, že rozhodnutie nebolo prijaté ľahko, avšak GARM, ako nezisková organizácia, má obmedzené zdroje.

profimedia-0870751216 Elon Musk. Foto: Profimedia.sk

Linda Yaccarinová, šéfka spoločnosti X, vyjadrila nádej, že tento krok povedie k reformám v celom reklamnom ekosystéme.

Sieť X sa sťažovala, že jej GARM chce náročky hospodársky škodiť. Tieto ciele potvrdila aj zverejnená komunikácia. „Podľa jedného z členov GARM odporučila svojim členom, aby ‚zastavili všetku platenú reklamu‘ na Twitteri v reakcii na akvizíciu spoločnosti pánom Muskom,“ konštatoval Výbor Snemovne reprezentantov Kongresu USA pre spravodlivosť na základe preskúmanej internej komunikácie tvorcov reklamy.

GARM založila WFA v lete 2019. Túto alianciu spoločností zverejňujúcich reklamy vtedy zastrešilo aj Svetové ekonomické fórum (WEF). GARM podľa zakladateľov vznikla „s cieľom riešiť problém škodlivého obsahu na digitálnych mediálnych platformách a jeho speňažovania prostredníctvom reklamy“.

(mm)