Menej obrazoviek a viac cvičenia či modlenia. Organizácia eRko chce naštartovať deti a mladých

Hnutie kresťanských spoločenstiev detí pozýva deti, mladých ľudí, triedne kolektívy i celé rodiny zapojiť sa od 24. do 30. mája do kampane MINIdigi. Cieľom kampane je spoločne s deťmi a mladými nachádzať správnu mieru vo využívaní médií v digitálnej dobe. Prihlásených je už viac ako 45 detských skupín, rodín a školských zariadení z celého Slovenska. Zapojiť sa do kampane môžete aj vy.

Kampaň MINIdigi Kampaň Mini digi. Foto: eRko

“Pandémia koronavírusu nás prinútila prežívať svoje životy pred obrazovkami a monitormi viac ako inokedy. Nevyhli sa tomu ani deti a mladí, ktorých výchova a vzdelávanie prešlo do online podoby. Učiť sa digitálnej miernosti sa preto ukazuje v tomto čase ako nanajvýš dôležité. Musíme vynaložiť veľa sily a energie, aby sme sa spolu s deťmi učili, že pravé vzťahy a spoločenstvá vieme najlepšie budovať mimo obrazoviek. Ešte úplne nepoznáme rozsah negatívnych dôsledkov toho, že deti a mladí sa nemohli dlhý čas medzi sebou osobne stretávať a žili online, ale vieme, že je najlepší čas učiť ich životnému štýlu MINIdigi,” vysvetľuje kontext kampane Andrej Gejdoš, zastupujúci predseda eRka.

K samotnej kampani MINIdigi, ktorá bude prebiehať od 24. do 30. mája, eRko pripravilo pre animátorov a učiteľov inšpiratívne metodické materiály na 7 dní, ktoré obsahujú podnety, ako sa s deťmi rozprávať o využívaní digitálnych technológií a zahŕňajú konkrétne výzvy, ako zmierniť ich nadmerné používanie. Okrem tohto ponúkajú mnohé aktivity a hry, vďaka ktorým deti a mladí môžu využívať čas hodnotnejšie a v živom spoločenstve so svojimi rovesníkmi. “Okrem materiálov pre animátorov sú pripravené na celý MINIdigi týždeň aj hodnotné námety pre rodiny, ktoré obsahujú rodinné aktivity, podnetné otázky na zdieľanie sa a spoločné modlitby,” dodáva koordinátorka kampane Dominika Bujdáková.

Registráciu do kampane a metodické materiály pre stretká a rodiny na stiahnutie nájdu záujemcovia na webovej stránke www.erko.sk/minidigi.

V rámci príprav na kampaň sa mnohí animátori zapojili do Týždennej výzvy, vďaka ktorej lepšie pochopili význam čnosti digitálnej miernosti a zároveň sa v nej trénovali. Čas, ktorý získali zmiernením využívania tých digitálnych technológií, ktoré ich zbytočne oberajú o čas, využili na sebarozvoj, budovanie priateľstiev s druhými a mnohí prečítali List pápeža Františka Patris Corde, vďaka ktorému sa zamysleli a inšpirovali životom sv. Jozefa.

Zároveň eRko ponúklo animátorom, rodičom i sympatizantom dva webináre k téme digitálnej miernosti. Jedným webinárom sprevádzala Slávka Kubíková, ambasádorka kampane MINIdigi a autorka kníh Krotitelia displejov a Klub nerozbitných detí. Druhý webinár bol zameraný viac na praktickú stránku kampane, záujemcovia o MINIdigi sa bližšie zoznámili s metodickými materiálmi a taktiež mali možnosť vyskúšať si aktivity z pripravených námetov.

Kampaň MINIdigi organizuje eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí a jej cieľom je, aby deti a mladí nachádzali správnu mieru vo využívaní médií v digitálnej dobe. MINIdigi nadväzuje na kampaň Vypni telku, zapni seba!, ktorú eRko organizuje od roku 2001. V tomto roku sa uskutoční už 2. ročník vynovenej kampane MINIdigi.