Súmrak ľudového vozidla a nástrahy elektromobility

Nemecký koncern Volkswagen zvažuje ešte prednedávnom nemysliteľné: zatváranie tovární v samotnom materskom Nemecku.

Zisk skupiny Volkswagen v 1. polroku klesol Logo nemeckej automobilky Volkswagen na elektromobile I.D. Buzz. Foto: TASR/DPA

Už teraz má automobilka VW za sebou vlnu úsporných opatrení, napríklad v saskom Zwickau, kde miestni zamestnanci so zmluvou na dobu určitú nedostali ďalšie zmluvy. Bývalé hlavné mesto značky Trabant patrí, mimochodom, v rámci Saska k tým oblastiam, kde máva CDU prevahu nad AfD. Zatiaľ.

Prepúšťať kmeňových zamestnancov so zmluvou na dobu neurčitú, to je však iná káva. Tí sú v nemeckom priemysle extra chránení a VW nie je výnimkou. V súčasnom období ich vlastne prepúšťať nesmie, pretože medzi koncernom a odbormi bola uzavretá dohoda, že do roku 2029 majú byť všetky kmeňové pracovné miesta v Nemecku isté.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými  Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami