Množstvo mariánskych sviatkov, pútnických miest, prívlastkov a označení pre Pannu Máriu je fenoménom, ktorý charakterizuje Katolícku cirkev od jej počiatkov. Je javom všeobecne rozšíreným všade tam, kde sa ohlasuje evanjelium.
Celkom oprávnene by sa niekto mohol pýtať, či je možné k mariánskej téme ešte niečo dodať. Ale ani relatívne obmedzený počet evanjeliových údajov o Panne Márii nebráni tomu, aby súhrn udalostí a vzťahov dejín spásy týkajúcich sa Panny Márie nebolo možné vždy nanovo pochopiť, precítiť a ďalej odovzdať.
Veď aj v hudbe pracujeme len s ôsmimi základnými tónmi, a predsa ich harmonizácia, radenie, spájanie a striedanie poskytuje prakticky neobmedzenú možnosť kombinácií – v tom spočíva nekonečnosť a krása hudby, jej harmónie, symfónie. Ale tu nie je reč len o abstrakcii možnej kombinácie tónov. Panna Mária nie je nejaký abstraktný teologický koncept, je to osoba, je to žena, ktorá má svoje nezastupiteľné miesto v dejinách spásy.