Europoslanec Hojsík sa venuje klíme. Jeho auto nemá platnú emisnú ani technickú kontrolu

Informáciu zverejnil vo štvrtok denník Sme. Ten má vraj k dispozícii fotografiu formulára, ktorý po nehode spisujú jej účastníci. Platnosť technickej a emisnej kontroly si vie online overiť každý, kto má údaje o poznávacej značke vozidla.

Denník Sme tvrdí, že Hojsíkovmu autu, ktoré používa jeho asistent Ján Vozárik, vypršala platnosť technickej a emisnej kontroly 21. októbra. Informácia je zaujímavá aj preto, že europoslanec sa v Progresívnom Slovensku dlhodobo venuje téme ochrany životného prostredia a zmeny klímy.

Jednou z podtém, na ktorú sa europoslanec a podpredseda Európskeho parlamentu sústredí, sú pritom emisie z dopravy. Na stránke Progresívneho Slovenska v sekcii Programové dokumenty visí aj text pripravený pre europoslanca s názvom Klimatický šek.

V tejto správe sa navrhuje aj zriadenie emisných dividend a nové systémy spoplatňovania emisií CO2. Okrem iného sa v nej píše, že v roku 2018 bola doprava na Slovensku zodpovedná za 18,2 percenta z celkových vypustených splodín.

Hojsík je tiež podľa vlastných slov jedným z mála slovenských politikov, pre ktorých je boj proti klimatickej kríze tou najvyššou prioritou. Od svojho zvolenia za poslanca Európskeho parlamentu v roku 2019 sa údajne "stal jednou z najvýraznejších tvárí európskeho klimatického úsilia", píše na svojej webstránke.

Búračka so Šeligom

Informácie o neplatnej technickej kontrole vyšli najavo po štvrtkovej havárii na Kozej ulici v Bratislave. Asistent europoslanca Hojsíka Ján Vozárik údajne narazil do auta Juraja Šeligu (Demokrati).

Ako popisuje denník Sme, Šeliga tvrdí, že nehoda sa stala potom, čo autom vychádzal z parkoviska na hlavnú cestu. Keď sa dostal na križovanie oboch ciest, s vozidlom zastal, aby sa presvedčil, či po hlavnej ceste nejde iné auto.

Aby mal rozhľad na cestu, zastavil údajne tak, že jeho auto pretŕčalo do hlavnej cesty. Podľa jeho slov však trčalo len nevyhnutne a na ceste zostávalo miesto pre prechádzajúce vozidlá. V tej chvíli do stojaceho auta podľa Šeligu narazila Honda Civic, ktorú viedol Vozárik.

Vozárik bol v čase nehody pod vplyvom alkoholu. Informáciu potvrdilo aj Progresívne Slovensko. "Podľa dostupných informácií bol asistentovi nameraný zvyškový alkohol na úrovni 0,19 mg/l," napísali.

Bude vyvodená zodpovednosť

Europoslanec ani jeho asistent sa zatiaľ k incidentu verejne nevyjadrili. Progresívne Slovensko však v stanovisku uviedlo, že alkohol u Hojsíkovho asistenta považuje za závažné osobné zlyhanie. "Bude vyvodená zodpovednosť," dodala strana. Neplatnosť technickej a emisnej kontroly však PS nekomentovalo, hoci ide o porušenie zákonnej povinnosti.

V etickom kódexe PS pritom stojí, že osoby v líderských pozíciách hnutia zohrávajú mimoriadne dôležitú úlohu, preto sú nároky na nich vyššie ako "nároky na bežných členov a členky".

O stanovisko redakcia požiadala aj hnutie Progresívne Slovensko.