Budweiser daruje pivo, ktoré sa malo predávať v Katare, víťazovi šampionátu

Americký výrobca piva Budweiser je oficiálnym sponzorom majstrovstiev sveta (MS) v Katare. Jeho pivo sa však na štadiónoch pre nečakaný katarský zákaz nakoniec predávať nemôže. Výrobca preto nepredané pivo daruje krajine, ktorá v Katare získa titul majstra sveta.

Fh6lVhSXkAEvkCS Bedne s pivom Budweiser. Foto: Twitter/Budweiser

Organizátor tohtoročných MS Katar je konzervatívnou moslimskou krajinou s prísnymi reguláciami pitia alkoholu. Mnohí futbaloví fanúšikovia z celého sveta, ktorí do Kataru zavítali, si však zápas bez čapovaného piva nevedia predstaviť.

Pôvodne sa malo pivo Budweiser od amerického výrobcu Anheuser-Busch predávať na štadiónoch v špeciálnych zónach tri hodiny pred výkopom a hodinu po konci zápasu. Nie však počas stretnutia.

Katarskí organizátori však svoje rozhodnutie dva dni pred úvodom šampionátu napokon zmenili. Na štadiónoch sa nemôže predávať žiadne alkoholické pivo, ale iba jeho nealkoholická náhrada Bud Zero od rovnakého producenta.

Zlatistý mok sa naďalej môže predávať v špeciálnych fanúšikovských zónach mimo štadiónov. Pol litra však stojí približne 14 amerických dolárov.

Spoločnosť na zmenu pravidiel reagovala na Twitteri: ,,To je trápne”. Príspevok však po chvíli zmazala.

Nepredané pivo poputuje víťazovi

Keďže sa na MS odohrá celkovo až 64 zápasov, ktoré navštívi podľa predpokladov až 1,5 milióna zahraničných divákov, Anheuser-Busch sa musel vyrovnať s problémom nepredaného piva, ktoré už bolo pre šampionát vyrobené.

„Nový deň, nový tweet. Víťazná krajina dostane Budweisery. Kto ich získa?“ napísala spoločnosť na Twitteri a pridala fotografiu skladiska so stovkami a možno až tisíckami debien piva. Presný objem nápojov však nie je známy.

Spoločnosť plánuje hostiť ,,ultimátnu oslavu pre víťaznú krajinu”. ,,Viac podrobností zverejníme, keď budeme bližšie k finále,“ uviedla spoločnosť Anheuser-Busch. Informovala o tom stanica CNN. 

Žaloba?

Spoločnosť Anheuser-Busch podľa dostupných informácií zaplatila medzinárodnej futbalovej federácii (FIFA) za možnosť byť oficiálnym sponzorom šampionátu 75 miliónov amerických dolárov.

„Predaj piva na zápasoch už bol dohodnutý. Je to jasné porušenie zmluvy, o tom niet pochýb,“ vyjadril sa pre New York Post Aron Solomon, hlavný právny analytik Esquire Digital. Podľa Solomona ,,niekto” spoločnosti Anheuser-Busch dlhuje 75 miliónov dolárov.

Medzinárodná futbalová federácia FIFA by tak mohla čeliť zo strany Anheuser-Busch žalobe. FIFA má však so spoločnosťou uzatvorenú dohodu aj na nasledujúci svetový šampionát v roku 2026, ktorý budú spoločne hostiť Kanada, Spojené štáty americké a Mexiko. Problémy s povolením predaja alkoholu v týchto štátoch nehrozia. Anheuser-Buch by sa teda v záujme zachovania dobrých vzťahov s FIFA a neohrozenia ďalšieho kontraktu mohla rozhodnúť na nepríjemnosť zabudnúť.

Vytriezvovacie zóny

Aby opití fanúšikovia nemuseli končiť na policajných záchytkách, katarskí organizátori pre nich vyhradili špeciálne takzvané vytriezvovacie zóny, kde sa môžu ,,zotaviť” po nadmernom pití.

,,Je to miesto kde budú fanúšikovia v bezpečí a nebudú predstavovať ani nebezpečenstvo pre ostatných,” vyjadril sa na margo špeciálnych zón Nasser Al Khater, šéf katarského šampionátu.


Na stránke centrálnej banky je už niekoľko dní informácia o pokračovaní znižovania úrokových sadzieb. Čo teda čaká slovenské bývanie?
Prejsť na článok
K ikonickým miestam Košíc, ktoré nielen miestni, ale aj turisti s obľubou navštevujú, patrí najväčší a najstarší trh na Dominikánskom námestí. V sezóne je hotovou pastvou pre oči. Predajcovia ho však nevykresľujú až tak idylicky.…
Prejsť na článok