Nemecký minister dopravy varuje pred prepúšťaním, ak EÚ schváli kontroverznú normu Euro 7

58793307_2347481338833917_7625047863713595392_n Volker Wissing. Foto: Facebook

Po koncernoch Stellantis, BMW, Renaulte a ďalších sa na stranu tých, ktorí varujú pred zavedením emisnej normy Euro 7, postavil aj nemecký spolkový minister dopravy Volker Wissing. Upozorňuje, že chystané nové limity a pravidlá sú v tejto chvíli natoľko nezmyselné a nebezpečné, že ohrozujú nielen postupný prechod na elektrickú mobilitu, ale navyše pracovné miesta v automobilovom priemysle naprieč celou Európou. Navrhované regulácie  podľa ministra obmedzujú mobilitu a neváha podporiť aj spaľovací motor.

Volker Wissing (zástupca vládnej FDP) varuje vo svojom nedávnom vyjadrení pred prílišnou reguláciou, ktorá povedie k zvýšeniu nezamestnanosti. „Regulácie musia mobilitu podporovať, a nie ju obmedzovať,“ vysvetľuje spolkový minister dopravy a dodáva, že Euro 7 ohrozuje nielen ďalší rozvoj elektrickej mobility, ale aj „nespočetné množstvo pracovných miest“.

„Ak budú automobily čoraz drahšie, mobilita sa stane luxusom. Mobilita je však nutnosť, a to aj v budúcnosti,“ upozorňuje nemecký politik.

Nová emisná norma by mala opäť o čosi znížiť výfukové emisie v doprave. Mnohí výrobcovia však argumentujú tým, že už dnešné pravidlá sú veľmi prísne, vozidlá čisté a navyše sa momentálne snažia investovať značnú časť svojich prostriedkov do vývoja elektromobilov.

Ak bude Euro 7 schválené, budú musieť vynaložiť nemalé peniaze na úpravu techniky vozidiel so spaľovacími motormi, čo ďalej zvýši cenu už aj tak kontinuálne sa zdražujúcich áut. Čoraz väčšia skupina zástupcov z „automotive“ preto proti novej norme protestuje a na ich stranu sa začínajú pridávať aj politici.

„Keď automobilový priemysel varuje, že regulácia zbytočne predraží vozidlá a zabrzdí zrýchlenie elektrickej mobility, treba to brať veľmi vážne,“ hovorí Volker Wissing. „Európska únia nemôže na jednej strane požadovať vysoké ciele v oblasti ochrany klímy a na strane druhej brániť ich dosiahnutiu prostredníctvom regulácie“.

Spaľovací motor by mohol podľa spolkového ministra dopravy spájať ochranu klímy a mobilitu a na to je potrebné schváliť používanie syntetických palív. Práve na ich adresu Wissing hovorí: „Európa nesmie brániť tomuto technologickému riešeniu“.

Pozoruhodné na novej nemeckej vlne odporu proti Euro 7 nie je len to, že by sa ozval ojedinelý hlas politika. Ako pripomína stránka Automobilwoche, spolkové krajiny Bavorsko, Bádensko-Württembersko a Dolné Sasko už vyzvali federálnu vládu, aby neprijala plány týkajúce sa zavedenia EU7. Ako sa uvádza v liste troch premiérov týchto krajín kancelárovi Olafovi Scholzovi, obávajú sa značných nevýhod pre nemecký automobilový priemysel.

Len pripomíname, že nová smernica o emisiách by mala platiť od júla 2025, ale návrh Európskej komisie ešte musí schváliť Európsky parlament a zároveň jednotlivé štáty EÚ.

https://standard.sk/274847/nove-emisne-normy-euro-7-si-kladu-za-ciel-znizit-skodlive-emisie-a-zlepsit-ovzdusie/

Text pôvodne vyšiel na portáli Topspeed.sk. Vychádza so súhlasom redakcie.


Ďalšie články