Bruselský greenwashing treba zrušiť. A veľmi rýchlo

Je zbytočné spolu s alternatívou hovoriť, že Progresívne Slovensko sa podporovaním tejto agendy správa ako nejaký zahraničný, bruselský či aký agent. Hra na zahraničných agentov pri tejto téme stráca akékoľvek opodstatnenie. Byť niekoho agentom predsa znamená, že hoci dotyčný hujer nepracuje v prospech našich domácich záujmov, aj tak existuje niekto, v koho prospech daná agenda existuje.

No taká krajina, v ktorej prospech by Green New Deal bol, neexistuje. Aspoň nie na našej pologuli.   

Tu ide o čosi podstatne väčšie i hrozivejšie. Ten dokument je totiž zatiaľ najväčším – Erich von Däniken odpustí -, dôkazom o invázii mimozemských civilizácii, ktoré otrávili všetky studne v Bruseli. A možno niečo nakladajú aj do raw koláčikov.

To už dnes platí takmer bez preháňania. V tom okrúhlom futuristickom tanieri uprostred bruselského námestia už neplatí ani Newton ani Pascal, žiadne zákony dosiaľ pozorovateľné a platné pre túto planétu.

Snaha Európskej komisie o zákaz konvenčných áut je znôškou dezinformácii, fiktívnych a fabulatívnych výpočtov, popretia základných prírodných i fyzikálnych zákonov. Matematické počty nesedia ani len na úrovni základnej algebry. Cieľom tohto nezmyslu pritom ani omylom nie je ochrana životného prostredia (tú to preukázateľne ešte viac zlynčuje), ale pôjde o likvidáciu európskeho priemyslu, ochudobnenie Európy, rast Číny a našu závislosť na Ázii.

Obzvlášť sa to dotkne Slovenska, automobilovej „veľmoci“, ktorej inovačné schopnosti a vývojové kapacity nie sú schopné sa tomuto trendu prispôsobiť a predefinovať základné výrobné kapacity na novú paradigmu elektroautomobilizmu. Rozhodne nie v krátkom čase a bez náhlych a vážnych sociálnych dosahov.  

Kto však odmieta spomínané tvrdenie o mimozemskej invázii ako príliš konšpiračné, povedzme preto, že má vo zvyku radšej hľadať racionálnejšie vysvetlenia, môže ešte otestovať túto hypotézu: ten dokument azda napísal čínsky prezident spolu s Putinom, aby takto kolonizovali Európu, ktorá sa dobrovoľne stáva závislou od Ázie a dostredivej mocenskej sily ich nového východného spojenectva.

Číňania priamo vlastnia podstatnú časť nerastných surovín potrebných na výrobu batérii do áut, no ovládajú tiež ťažbu kľúčových vzácnych kovov v rôznych častiach Ázie a Afriky, kde systematicky investujú. Presne tam dôjde k znivočeniu prírody drastickou ťažbou – Európa si to predsa objednala, pretože Európan (hlavne ten v Bruseli) má neurózy z klimatickej apokalypsy a nechce sa na tom podieľať. Radšej presedlá na bezemisné elektroauto, kvôli ktorému bude trpieť životné prostredie v inej časti sveta.

Mimochodom, Čína tieto investície robila priamo úmerne tomu, ako sme my plánovali Green New Deal. Prečo by to nerobili, ak sme im sami nabehli do pasce?

Hoci aj Rusi majú zásoby dôležitého niklu, pre Putina by takáto spolupráca s Čínou prinášala skôr iné výhody: presadenie proruských strán napríklad na Slovensku. Tejto agendy sa na Slovensku chopil najintenzívnejšie europoslanec za Republiku Milan Uhrík. Nie je ťažké si domyslieť, ktoré politické prúdy budú z bruselského rozvratu nášho automobilového priemyslu a ním spôsobených sociálnych dôsledkov ťažiť.

Ostatné strany u nás doma túto agendu celé roky z nepochopiteľných dôvodov ignorovali a aj dnes sa nájde len zopár ľudí v SaS, OĽaNO a KDH, ktorí sa ale dokázali ozvať len veľmi mierne. V sektore „serióznych“ strán je obrovský strach protirečiť akejkoľvek progresívnej či bruselskej dogme, existuje totiž riziko, že vás mienkotvorné elity spakruky označia za fašistu, a tomu sa, pravdaže, chcete vyhnúť.   

Radikalita Green Dealu tak nezasahuje len do sféry popierania fyzikálnych zákonov. Vážnejšie dôsledky bude mať na sociálnej a politickej úrovni. Hoci emisná paradigma patrila medzi najvážnejšie ekonomické politické rozhodnutia našich životov, medzi bežnými ľuďmi sa ešte donedávna ani netušilo, aký podraz sa na nich v Bruseli chystá.

To, že sa tejto téme naša politická scéna nevenovala, je šokujúce samé osebe. A keďže médiá tieto hujerské pseudoekologické fatamorgány podporovali, o ich vážnych dosahoch sa medzi ľuďmi ani nevedelo. Čo spraví s našou krajinou a sociálnou stabilitou významne rastúca nezamestnanosť, ktorá podľa analytikov nastane po zavedení procesov vedúcich k ukončeniu konvenčnej automobilovej výroby?

Následne si tieto sociáne otrasy spojte s náhlym uvedomením Slovákov, že k tomu došlo fakticky bez nášho vedomia a „z rozkazu“ Bruselu. Bude to naša lojalita k Únii vôbec ešte schopná prežiť? Kam bude nasmerovaná následná radikalizácia ulice?

Zodpovednosť nesie slovenská pravica, ktorá sa dodnes nebola schopná agendy chopiť. Zákaz automobilizmu a jeho nahradenie drahšími vozíkmi na baterky však predsa len nevstúpili do reality z úplného bezvedomia. Iba sa použil starý trik známy ešte z Trójskej vojny. Kým sa ten nezmysel v útrobách bruselského vesmíru pripravoval, eurobyrokracia nás presviedčala, že tú agendu si netreba všímať a nemá zmysel jej ani oponovať, keďže všetko je len v štádiu príprav a špekulácii – nerušte nás, ešte nie je nič isté. Keď už bol dokument hotový, odrazu nás elity začali uisťovať, že na polemické zásahy je neskoro, všetko je definitívne a už sa nedá nič opravovať.

Našťastie sú tu ešte národné štáty, najmä Nemecko, Taliansko, Bulharsko, Poľsko a Maďarsko, ktoré sa včas spamätali, a v hodine dvanástej rozuzvučali núdzové zvony. Na samit predložia žiadosť o výnimky pre motory na syntetické palivá, ktoré by mohli udržať nažive a veľa zachrániť. Od ich úspechu bude veľa závisieť.   

Ako je však možné, že sme zašli tak ďaleko, že podobné nápady sa nám javia ako čosi úplne normálne, a hoci sme si všetci vedomí, že ide o výrobu radikalizácie, tvárime sa, že je to niečo úplne bežné? Jedným vysvetlením je, že bruselskí čarodeji varili žabu dlhodobo, systematicky a postupne, svoje patológie stupňovali len pomaly. A tak aj patológie, ktoré by nás ešte pred desiatimi rokmi zaskočili skôr ako nepravdepodobné sci-fi, dnes vlastne vnímame ako čosi úplne bežné.

Domyslieť extrémne dosahy podobných nezmyslov v tejto chvíli ani len nie je možné. Aj komunistické modely plánovanej ekonomiky boli v tomto smere rozumnejšie – keď rátali s počtom tovarov, ktoré treba vyrobiť, daný produkt aspoň v realite jestvoval. Green Deal ráta s technológiami a výrobnými postupmi, ktoré ešte ani len neexistujú. Pritom táto bruselská „päťročnica“ má za cieľ zlikvidovať významné odvetvie európskej (a slovenskej) ekonomiky.

Pokiaľ ale voči mimozemskej mašinérii nevznikne silný blok štátov, ktorý sa na odpor voči nemu postaví celým telom, hrozí, že podobné päťročnice budú európsku ekonomiku a samotnú Úniu likvidovať naďalej. Namyslený eurobyrokrat je nezničiteľný tvor, disponuje ťažko definovateľným zdrojom planetárnej sily – náboženským fanatizmom.